Zabaldika, 1 oktober 2019.

1 oktober 2019 - Zabaldika, Spanje

Vandaag een korte etappe dus niet zo vroeg uit bed en rustig ontbijten. We waren heel blij met onze kamer aan de achterkant van de herberg want er raast heel veel verkeer door de stad.

Om negen liepen we Pamplona uit, tegen de looprichting in. We kwamen regelmatig pelgrims tegen en sommigen keken wat verbaasd en een paar maakten een praatje om te weten waarom we andere kant opgingen.

Bij Trinnidad de Arre hebben we een korte stop gehouden, we dachten daar nog een restaurantje te vinden maar die waren we dus allemaal voorbij gelopen.

We vonden een routebordje naar Huerte waar op 850 m een kerkje zou zijn en omdat we ruim tijd hadden, zijn we dat pad opgelopen tot verwarring van andere pelgrims, maar een kerkje vonden we niet, wel een picknickbankje waar we koffie hebben gedronken. We zijn hetzelfde pad weer teruggelopen en zijn de route gaan volgen naar Zabaldika waar we om 13.00 u aankwamen terwijl de herberg pas om 14.30 u open ging zodat we daar tijd hadden voor de lunch die we bij ons hadden. Gelukkig was het heerlijk weer en konden we bij de herberg lekker buitenzitten. Voor ons was het niet de eerste keer dat we hier overnachten en alles was bekend.

Na het inchecken konden we een bed opzoeken en gaan douchen. De rest van de middag hebben we niet veel gedaan. Alleen een beetje uitrusten.

Een jonge Duitse vrouw met een hulphond kwam einde van de middag hier aan en kreeg een tentje buiten op het grasveld omdat de hond niet binnen mocht. Zij vertelde dat ze op veel plaatsen werd geweigerd of heel veel extra moest betalen vanwege de hond, terwijl een hulphond volgens mij niet geweigerd mag worden.

Om half acht was er een eenvoudige, smakelijke gezamenlijke maaltijd met alle pelgrims die hier overnachten. Na de maaltijd was er een bijeenkomst in de kerk waar werd gezongen en geluisterd naar elkaars verhalen en als afsluiting de pelgrimszegen. Dat is het mooie van deze kleine kloosterherbergen.

Vandaag was het weer prima weer, wel wat meer bewolking en wind en 25 graden. Er is ander weer opkomst.

11.5 km gewandeld!

1. Desiree Hoppenbrouwers:
    1 oktober 2019
    Mooie wandelwegen gehad lijkt me, en goed wandelweer, hopelijk blijft het weer goed . Goede reis verder. Groetjes
  2. Gerard:
    1 oktober 2019
    An hoe doen jullie dat ” tegen het verkeer in lopen”. Ik ken jouw richtingsgevoel en navigatie knobbel, en ik vind het knap dat het zo lukt. Loop je veel verkeerd?
    En ten tweede, morgen een feestelijke dag, geniet ervan! En ik zal aan je denken.
    Hug Gerard
  3. Mieke Maas:
    1 oktober 2019
    An Ik hoop dat je morgen een gezellige verjaardag hebt en mooi wandelweer. Groetjes Mieke
  4. Anske wammes:
    Ik lees dit na 24.00u.
    Dus je bent al jarig.
    Van harte gefeliciteerd en een fijne dag.
    Ook van Godert
  5. Conny:
    Tanti auguri An :-)
  6. Gerda:
    Van harte! Wij lopen vandaag ook 15 km, maar dan vanuit Boxtel😊
    Hele mooie foto's!
  7. Marianne van Uitert.:
    2 oktober 2019
    Hallo An. Gefeliciteerd met je verjaardag.En een gezellige dag. Groetjes.
  8. Marian Markesteijn:
    2 oktober 2019
    Lieve An van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige wandeldag
    Het is wel een feestdag. Veel plezier en een dikke knuffel😚🤗
  9. Paula Markus:
    Gefeliciteerd An 🎉🌈❤️
  10. Janny wind:
    2 oktober 2019
    Fijn om te lezen wat je allemaal beleefd zeg.....
    denk dat het ook leuk leuk is om terug te komen op zulke bijzondere plekken waar je momenten met elkaar mag delen.
    Heerlijk dat het zo mooi weer is.
    En ik wens je een bijzondere verjaardag toe.
    lieve groet Janny.
  11. Marianne van der Werff:
    3 oktober 2019
    En van mij wat aan de late kant maar nooit te laat om jou van harte geluk te wensen met je verjaardag An en weer een mooi nieuw wandeljaar erbij !