Zubiri. 2 oktober 2019!

2 oktober 2019 - Zubiri, Spanje

Ik begon mijn verjaardag om kwart voor zeven op een slaapzaal met 14 medepelgrims na een redelijk rustige nacht in de kleine herberg van Zabaldika. De dames hospitaleras hadden het ontbijt al voor ons klaar staan en om 8 uur stonden we buiten. Ook vandaag hadden we een korte wandeling maar nu met regenbuien en frisser dan de afgelopen dagen.

Ook vandaag kwamen we veel pelgrims tegen en af en toe maakten we een praatje als de mensen dachten dat we verkeerd liepen. Bij de brug van Zuriain was een mooie rustplek en daar hebben we een poos gezeten in de hoop dat de regen minder zou worden. Ik zat nog maar net toen er een grote dikke kat op mijn schoot sprong en zich daar behaaglijk nestelde. De regen viel in buien zodat we steeds de regenponcho op en af konden doen en gelukkig was het niet koud. We dachten in Larasoaña nog een een cafeetje te vinden maar hetgeen er was, was gesloten, dus zijn we weer verder gelopen naar Zubiri waar we een bed gereserveerd hadden in herberg Zaldiko. We zijn eerst lekker gaan lunchen en daarna de herberg opgezocht. Dit bleek niet zo’n goede plek te zijn maar we moeten blij zijn met een bed want vanavond bleek hier alles vol te zijn en moesten er pelgrims verder wandelen of een taxi nemen naar de volgende plaats.

We hebben ons geïnstalleerd en een beetje rondgelopen in het dorp maar het is heel klein en regelmatig viel er een bui.

Om mijn verjaardag en Mieke’s trouwdag te vieren  zijn we een taartje gaan eten en later uit eten gegaan. Gelukkig hebben ze hier wel een goed restaurant en kregen we een Duitse vader en zoon aan tafel omdat er te weinig plek was en hebben we een poosje gezellig gepraat.

Vanavond op tijd naar bed omdat er hier verder niets te doen of te beleven valt, een beetje suffe verjaardag dus. Geen slingers of cadeautjes maar wel veel appjes, telefoontjes en mailtjes en dat is dan weer heel leuk. Lief dat er zoveel mensen aan me denken terwijl ik ver van huis ben.

Vandaag 16 km gewandeld, regelmatig buien en een heel klein beetje zon en niet koud.

1. Terry Broekema Loeve:
    Van harte gefeliciteerd vanuit Altea, Spanje
    Mooie wandelverhalen deel je weer.
    Warme Groet,
    Terry
  2. Henk:
    2 oktober 2019
    Wij, 3 van je mede-hospitaleros op weg naar Roncesvalles met de auto nu in Frankrijk, wij hebben geproost op je verjaardag én op de trouwdag van Mieke en Henk (die dus een van die 3 is 😀). Morgen zien we elkaar!
  3. Bep:
    2 oktober 2019
    Dat was dus een rustige en natte verjaardag maar met het bezoek van die mooie kat 🙀 kan de dag niet meer stuk. Nog veel wandel plezier. 💋
  4. Ali:
    2 oktober 2019
    Van harte An!! En nu op naar Roncesvalles!
  5. Oscar&Monic:
    2 oktober 2019
    Van harte gefeliciteerd An!
    Ik had vanochtend (dacht ik) een mail gestuurd, maar die kwam onbestelbaar terug. Dus nu even zo.
    Maak er ook dit jaar weer en mooie reis van! Geniet er van en neem de herinneringen mee.
    We lezen niet dagelijks je verslag, omdat we aan het klussen zijn in het nieuwe huis.
    Liefs
    Oscar&Monic
  6. Cocky:
    3 oktober 2019
    Dagje te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd! Bijzonder om het zo wandelend te vieren! Hier iis de herfst ook begonnen, kouder, bewolkter, natter. Geniet van je reis. Lieve groet, Cocky