Pamplona, 30 september 2019.

30 september 2019 - Pamplona, Spanje

Hier is het ‘s morgens een half uur eerder licht zodat we dachten heel lang in bed te hebben gelegen terwijl het nog geen acht uur was. We hoefden vandaag niet vroeg op en hadden alle tijd om wat spullen te wassen en voor een rustig ontbijt in de herberg en een gesprek met een jongen uit Californië.

Tegen tien uur zijn we de stad ingegaan en zagen we dat er een groot Mariabeeld van een toren gehaald zou worden, we hebben een poos staan kijken maar het duurde ons te lang en dus zijn we doorgelopen naar het centrum voor koffie bij Café Iruña.

Wij zijn om de hele oude stad gelopen over de oude muren en door mooie parken en over de oude vesting die nog deels in tact is. We wisten een leuke lunchplek maar helaas na ruim twee uur lopen, ontdekten we dat deze plek op maandag en dinsdag gesloten is!😏 Bij de kathedraal hebben we een stempel voor onze pelgrimspas gehaald.

We vonden in de stad een ander mooi restaurant wat ons was aanbevolen door de eigenaar van de herberg en daar hebben we lekker geluncht. Na de lunch zijn we op zoek gegaan naar een bank wat hier niet moeilijk is want er zijn er zoveel, een winkel voor kaarten en een postkantoor en die zijn er wat minder maar wel te vinden.

Terwijl we terugliepen naar de herberg om wat uit te rusten, zagen we dat het beeld nog steeds boven op de toren stond dus zijn we ook nu niet blijven wachten. We hebben een poosje in de tuin van de herberg gezeten, wat gedronken, kaarten geschreven en onze was weer binnen gehaald. Vanuit de herberg konden we horen en zien dat er nog gewerkt werd om het beeld naar beneden te halen en tegen zes uur was het eindelijk zover en hebben we gezien hoe dit allemaal gebeurde.

We hadden gehoord dat het nog steeds moeilijk is om een bed te vinden op de Camino Frances en met hulp van de herbergeigenaar is het ons gelukt een bed te reserveren in Zubiri waar we overmorgen willen overnachten. Morgenavond willen we in Zabaldika overnachten en verwachten daar wel plaats te vinden.

We zijn de stad nog een keer ingelopen om wat te eten en te drinken en dankzij het mooie weer konden we nog lekker op een terras zitten.

Vandaag heerlijk weer, blauwe lucht, 29 graden en 13 km gewandeld.

1. Willemien van der Meer:
    30 september 2019
    Geweldig jullie belevenissen, ervaringen en mooie verhalen An, iedere keer weer verrassend te lezen. Jullie zo te volgen vind ik ontzettend leuk.
    Ik wens jullie weer een fijne tijd van de te volgen wandeling.
  2. Mieke Maas:
    30 september 2019
    Iedere dag hebben jullie weer veel Indrukken te verwerken. Geweldig.
    Kijk steeds uit naar je verhalen An.