Culemborg, 7 oktober 2023.

7 oktober 2023 - Culemborg, Nederland

Na twee weken oorverdovende stille en donkere nachten met alleen het geluid van koeienbellen en uilen nu een nacht in een drukke stad met veel herrie en licht, een hele overgang! We hadden een prima hotel en om zeven uur zaten we te genieten van het ontbijt met verse croissantjes, chocolade broodjes en stokbrood!

De TGV naar Parijs vertrok keurig op tijd om 7.48 u en de reis verliep voorspoedig, in Bordeaux werden we gekoppeld aan een andere TGV zodat het een hele lange trein werd en we een heel eind moesten lopen voor we bij het station waren bij Gare Montparnasse. We zijn direct doorgelopen naar de  metro om naar Gare du Nord te gaan voor het vervolg van de reis. We hadden voldoende overstaptijd zodat we even wat konden gaan eten en we kwamen allemaal mensen tegen met groene shirts, dat bleken Ierse supporters te zijn die voor een rugby wedstrijd naar Parijs waren gekomen.

De Thalys, nu Eurostar, bleek ook al zo’n lange trein te zijn en we zaten helemaal in het voorste rijtuig dus ook nu weer een hele wandeling om onze plek te vinden. Ook deze reis verliep rustig en we hebben een beetje zitten doezelen na de drukte van de afgelopen weken.

In Rotterdam hebben Paulien en ik afscheid van elkaar genomen en zijn we allebei verder naar huis gereisd.

In Culemborg ben ik door Jörgen afgehaald en naar de jarige Niels gebracht en daar gezellig samen gegeten en de kleine kleinkinderen weer geknuffeld.

Twee drukke en gezellige weken gehad en in totaal 2700 pelgrims ontvangen en weer uitgezwaaid, 2700 bedden gesopt, en elke dag weer dezelfde vragen beantwoord, ontelbare koffers en rugzakken van en naar het transporthok vergezeld, vele verhalen gehoord en bedankjes gekregen voor de mooie, schone herberg en de vriendelijke en behulpzame ontvangst!

Nogmaals dank voor de leuke en lieve reacties op al mijn verhalen🥰

1. Bep:
    7 oktober 2023
    Na al deze belevenissen weer rustig in je eigen bed. Je kan met voldoening terug kijken naar je werk in de herberg.
  2. Desiree Hoppenbrouwers:
    7 oktober 2023
    Fijn dat je weer veilig thuis bent en de verjaardag van Niels hebt kunnen vieren . Proficiat.
    Rust lekker uit.
  6. Hannie van Londen:
    Welkom thuis An!
  7. Els:
    8 oktober 2023
    Ook weer fijn om thuis te zijn, An!
    Waarschijnlijk wel even afkicken van alle pelgrims!
  8. Marianne van der Werff:
    8 oktober 2023
    Dank voor al je verhalen en foto's, heel leuk weer om jou en al die pelgrims overal vandaan zo te kunnen volgen !
    Welkom terug en tot gauw.
  9. Thérèse:
    8 oktober 2023
    Weer goed thuisgekomen An, fijn!
    Welkom! Groetjes!
  10. Claartje:
    8 oktober 2023
    Ik ben erg onder de indruk van jouw uithoudingsvermogen knap werk. Vast weet fijn om thuis te zijn. Wat een overgang !
    Welkom thuis.
  11. Bep Offermans:
    8 oktober 2023
    Welkom terug in Culemborg. Fijn dat je weer veilig thuis bent. Het was heel leuk om je reis en belevenissen in de herberg te volgen. Ik heb bewondering voor jullie werk daar en ik ben ook wel jaloers op je enorme energie. We zien elkaar gauw. Liefs Bep Offermans Zuijdwijk
  12. Janny wind:
    8 oktober 2023
    Ik sluit mij aan de andere reacties .
    Wat een overgang zal het zijn.
    Maar fijn dat alles goed is gegaan.
    Fijn om mee te mogen kijken.
    En nu van de herfst in Nederland genieten.
    En bij slapen?😌