Vila da Condo, 19 september 2018. 33 km.

19 september 2018 - Vila do Conde, Portugal

Slapen in een hostel is een hele andere ervaring dan slapen in een Albergue. In een herberg gaan de mensen vroeg naar bed en in een hostel gaan mensen uit en  dus heel laat naar bed en zij staan dan ook laat op. Maar helaas, buiten mij was er nog een pelgrim, Angel, en hij begon om half zes te rommelen en in te pakken terwijl we pas om half acht konden ontbijten! Om half zeven is hij nog een poosje op bed gaan liggen tot om zeven uur mijn wekker ging. Bovendien hadden we een kamer met een raam ter hoogte van het troitoir aan een zeer drukke straat!!!!! 😏😏😏

Tegen acht uur stonden we buiten na een simpel ontbijt en konden we onze weg gaan vinden naar de rivier, de stad uit. De route was eenvoudig te volgen, zolang we links water hadden, konden we niet verdwalen maar Angel weet het graag zeker en vraagt dan ook vaak de weg. Na een uurtje lopen maakten we kennis met Melania uit Hongarije die we ook weer snel uit het oog verloren. Na een koffiestop liepen we een Duitse broer en zus uit Berlijn achterop en met hen zijn we gaan lunchen. Hij 19, zij 16, zo leuk samen op pad. Ook hen hebben we ergens achtergelaten want zij wilden boodschappen doen bij de Aldi!

Samen verder gelopen over de route langs de kust, meest over houten plankieren, dus eenvoudig wandelen. Korte tijd later sloot Duitse Andre uit Kiel bij ons aan en met hem zijn we verder gelopen naar Vila da Condo waar we dachten onderdak te vinden in een mooie hostel maar...... alles vol. Niets meer vrij. De herbergen vol, hotels vol, het blijft me achtervolgen nadat we twee weken lang steeds maar pelgrims hebben doorgestuurd omdat we vol zaten.

Booking.Com, air bnb alles nagezocht en tenslotte een leuk appartement gevonden met twee grote slaapkamers, een luxe badkamer en een keuken Op 1,7 km van de plaats waar we aangekomen waren. Snel geboekt en er heen gewandeld, wat na 32 km niet zo fijn meer was maar gelukkig stond de eigenaar ons al op te wachten en konden we gaan uitrusten en douchen.  Ik heb genoten van het bad en de mannen zijn opgehaald door de eigenaar om boodschappen te doen bij de Lidl. Zij kwamen terug met een hele vracht eten; brood, tomaten, komkommer, kip, yoghurt, wijn, eieren en een heleboel fruit zodat we een hele lekkere maaltijd hadden en morgen een uitgebreid ontbijt klaar kunnen maken met gebakken eieren met spek.

We zijn alle drie weer bijgekomen van de wandeling en liggen toch nog te laat in bed. Ik heb een groot bed voor mezelf en de mannen delen een tweepersoonsbed in de andere kamer! Lachen😜😜😜

1. Terry Broekema Loeve:
    20 september 2018
    Wat een prachtige blauwe lucht en leuk verhaal weer.
  2. Henk Boender:
    20 september 2018
    Mooie ontmoetingen en mooi weer zo te zien.
  3. Connie van Koningsbrugge:
    20 september 2018
    Het lijkt me best confronterend als je nu zelf moeilijk een slaapplaats kunt vinden, maar dit appartement is alvast fijn voor je! Loop ze!👍🏻
  4. Leny:
    20 september 2018
    Hoi An, mooie belevenissen weer, en wat een blauwe lucht, hier in Frankrijk bewolkt. Geniet van je wandelwagen.
    Groetjes,
    Leny