Porto, 18 september 2018. 15 km.

18 september 2018 - Porto, Portugal

Een hele nacht in de bus gaat niet in je koude kleren zitten. De bus vertrok keurig op tijd en het was heel rustig op de weg en in de bus. Er werd twee keer een stop gemaakt en beide keren moest een van de chauffeurs op zoek naar een ontbrekende reiziger En de bus zat nog niet voor een kwart vol. Bij de tweede stop zijn we naar het toilet gegaan en hebben we koffie gedronken en wat gegeten. Slapen lukte echt niet en na de laatste stop en wissel bleef de vrouwelijke chauffeur aan een stuk door praten en wij hadden onze stoelen op de eerste rij!!!! en we rolden dan ook om half negen behoorlijk moe de bus uit. En de klok ging ook nog een uur terug. ‘s Nachts gaat de reis ruim twee uur sneller dan overdag, pas tegen dat we bij Porto kwamen, was er meer verkeer op de weg.

Een snel ontbijt en op zoek naar een herberg, en je raadt het al, die zat vol!  Bij de tweede herberg konden we pas om twaalf uur inchecken zodat we daar onze rugzakken hebben achtergelaten en even de stad zijn ingelopen.  Tegen kwart voor twaalf waren we weer bij de herberg, tenminste dat dachten we, want na het inchecken moesten we nog een eind lopen en een heleboel trappen af om bij een heel klein afgelegen gebouwtje te komen en dat bleek de herberg te zijn. We zijn een poosje gaan rusten maar voelden ons daar helemaal niet fijn en zijn op zoek gegaan naar een hostel waar we ook wel in stapelbedden slapen maar die tenminste niet zo in een afgelegen gat zit.

Na inchecken en douchen zijn we de stad weer ingelopen en hebben nachos met guacomole gegeten om weer een beetje bij te komen voordat we de stad verder zijn gaan verkennen. En omdat we al veel gelopen hadden en moe waren, hebben we een taxi naar de kathedraal genomen om die toch zeker gezien te hebben. Vandaar zijn we rustig teruggelopen naar de hostel vlakbij de Lapa kerk en onderweg nog wat gegeten zodat we vanavond vroeg naar bed kunnen.

Alles bij elkaar 15 km gelopen, een goede voorbereiding op morgen.

1. Mieke Maas:
    18 september 2018
    Hou vol An want het zal af en toe pittig worden en probeer goed te slapen s’nachts als dat mogelijk is, dat geeft je energie voor de komende dagen, Sterkte.
  2. Henk Boender:
    18 september 2018
    Ik voel met Je mee An. Vandaag ook heel wat afgesjouwd in Praag in de hitte. Ze hebben hier wel lekker bier en het is een prachtige Stad. Voor morgen een goede caminodag gewenst .
  3. Hannie van Londen:
    18 september 2018
    Ik hoop dat je toch wel van Porto hebt kunnen genieten want ik vond het een mooie stad. Hopelijk kun je vannacht lekker slapen!
  4. Willemien van der Meer:
    18 september 2018
    Weer dapper hoor en moedig, een goede camino route, heb het goed.
  5. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    19 september 2018
    Het leven van een Peregrina zit vol verrassingen en zal je wel eens dromen van de Herberg in Roncesvalles. An, zet op en geniet ervan en zorg vooral goed voor je zelf. bibi