17 september 2018. 10 km.

18 september 2018 - Bilbao, Spanje

Eindelijk een keer uitslapen tot 8 uur in hostel Ganbara in een hele rustige kamer in die ik deelde met 2 meisjes. Rustig ontbijt en daarna een beetje de oude stad verkennen en op zoek naar een pinautomaat. Twee weken lang bijna geen gelegenheid gehad om geld uit te geven maar dat gaat nu veranderen!

Vandaag was het heel erg warm in Bilbao, 35/37 graden en tegen de avond kwam er bewolking en een klein beetje onweer en regen. Het slechtste weer ging aan Bilbao voorbij.

Om half een de bus genomen naar het busstation waar Angel om 12.50 u zou aankomen en we waren bijna tegelijkertijd daar. Kennis gemaakt met Rita, de vrouw van Angel en de rugzakken achtergelaten in het huis van hun dochter, dichtbij het busstation, en uit eten. Daarna de kleinkinderen uit school gehaald en kennis gemaakt met de anderen van de familie. Bij de zoon en schoondochter met een baby van een maand thee gedronken. Heel leuk om zo mensen te leren kennen. Bij de dochter hebben we nog wat gegeten en heel veel Spaans gesproken. Om elf uur zijn we naar het busstation gegaan om daar om 23.40 u te vertrekken naar Porto. Voor €16.00 reizen we in negen uur van Bilbao naar Porto in een bijna lege bus. 😏

Het is heel rustig op de weg en in de bus en misschien slagen we erin om toch nog wat te slapen.

Voor morgen hebben we ons zelf een rustige dag in Porto beloofd en daarna gaan we wandelen. De temperatuur in Portugal ligt rond de 22 graden, dus prima wandelweer!

Vandaag 10 km gewandeld.

1. Marianne van der Werff:
    18 september 2018
    Onvermoeibaar. ....en dus nog lang niet naar huis ? Een heel mooie nieuwe pelgrimstocht toegewenst An en pas goed op jezelf ! Met liefs
  2. Ellen:
    18 september 2018
    Wens jou ook vanuit Porto: een prachtige reis.....: lieve groet Ellen
  3. Clazien van Leeuwen:
    Veel plezier op de camino Porto. Leuke verhalen allemaal👍