Vigo, 25 september 2018. 25km.

25 september 2018 - Vigo, Spanje

Vanmorgen een vroege start. Om zeven uur ontbijt en om half acht op pad. Het was nog een beetje donker en zoeken naar de pijlen. Het was heerlijk fris en het eerste deel was ook weer afwisselend met onverharde gedeelten maar ook weer veel bebouwd gebied. De kuststrook van Portugal en Spanje is dichtbevolkt dus veel bebouwing.

Bij de alternatieve route naar Freixo hebben we afscheid genomen van Ana en Maria Jesus. Zij wilden naar de albergue van Freixo en hebben morgen een uitstapje naar een kleine eilandengroep hier net voor de kust en sluiten daarmee hun Camino af. Wij zijn verder gelopen samen met Carmen een Italiaanse pelgrim, dus het taalprobleem werd er niet beter op.

In Vigo hebben we weer afscheid genomen van Carmen, zij wilde naar Vigo Baja en wij hadden een hostel in Vigo Alta, een flink eind van het oude centrum. gelukkig heb ik Google maps op mijn telefoon en dat heeft ons al meerdere keren geholpen om ons overnachtingsadres te vinden. De laatste km zijn altijd het langst zeker als de temperatuur oploopt naar 30 graden.

Ik dacht dat ik na het douchen en wat rusten wel naar het oude centrum kon lopen maar heb dat opgegeven en ben terug gegaan naar de hostel om een poosje te gaan liggen. Later op de avond zijn we met een taxi naar het oude centrum gegaan en daar wat rondgekeken en gegeten en met de taxi weer terug, zodat ik weer even mijn blog kon bijwerken. Vanavond weer op tijd naar bed om morgen weer vroeg te starten.

1. Mieke Maas:
    25 september 2018
    Je hebt toch vaak aparte foto’s, heel Leuk