Arcade, 26 september 2018. 26.6 km.

26 september 2018 - Arcade, Spanje

Een onrustige nacht in een grote ruime kamer met 6 bedden waarvan er vier bezet waren en waar het ondanks de airco nog veel te warm was. Een van de pelgrims was de hele nacht aan het rommelen en ik kreeg door de airco last van een kriebelhoest, dus echt slapen lukte niet. Om half acht de stad uit wat een wandeling was van ruim 8 km. Daarna werd het beter en liepen we vrij hoog met een heel mooi uitzicht op de Ria de Vigo die hier als een soort fjord het land ingaat. Tot Redondela was er geen horeca, ongeveer 15 km. zodat we tot daar aangewezen waren op wat we bij ons hadden. Onderweg werden we weer ingehaald door een grote groep pelgrims die later allemaal in Redondela bij de herberg stonden te wachten om in te checken. Wij zijn verder gelopen naar Arcade maar moesten daarvoor nog een flinke klim maken en we kwamen dus weer flink bezweet aan. We hadden van tevoren gereserveerd en dat was maar goed ook want ook hier zit alles weer vol. Na een lichte lunch lekker gedoucht en de doorweekte kleding gewassen die in no time weer droog was.

Vanmiddag verder een rustmiddag gehouden, wat boodschappen gedaan en later samen met een Duitse en een Australische een avondmaaltijd gemaakt en weer een keer gezond gegeten. Angel wilde uit eten en is alleen gegaan maar hij vindt altijd wel mensen waar hij met of tegen praat. Ook vanmiddag is hij weer als blarendokter bezig geweest. Hij maakt altijd gemakkelijk contact maar is soms wel erg nadrukkelijk aanwezig.

1. Henk Boender:
    26 september 2018
    Het is dus niet alleen op de Camino Francés druk.