Varaire - Cahors 32 km.

22 september 2022 - Cahors, Frankrijk

Na een self-service ontbijt in de gite in het kleine dorp Varaire konden we om acht uur beginnen aan onze wandeling. We hadden nog niet echt besloten of het een korte of een lange wandeling zou worden.

Het was nog lekker fris en we moesten even zoeken om weer op de route te komen. Al snel volgden we een mooie steenslag/grindweg met muurtjes van gestapelde stenen, die bijna doorliep tot Le Pech. We passeerden het dorpje Bach waar we even in de kerk gekeken hebben en zijn weer verder gelopen, ook vandaag geen horeca onderweg en dus ook niet in Bach waar wel een gite was. Op een mooi plekje in een soort weiland hebben we onze koffiepauze gehouden. Gisteren heb ik weer koffiesticks en thee gekocht want daar waren we helemaal doorheen.
Voor we bij de afslag naar Le Pech waren, kwamen we in een militaire oefening terecht. Van alle kanten zagen we militairen uit de bosjes en over de velden komen. Een beetje vreemd maar ook wel grappig!

Bij de afslag naar Le Pech hebben we even getwijfeld of we naar de gite daar zouden gaan of doorlopen naar Cahors, het was half een en nog 13 km, de benen voelden nog goed dus besloten we door te lopen naar Cahors, intussen was het wel warm geworden maar we hadden regelmatig schaduw van de bomen langs de weg.

We kregen een beetje twijfels want daarna veranderde het pad en moesten we weer wat meer klimmen en kwamen we bij een drukke weg uit en vonden we ook geen geschikte picknickplek. Uiteindelijk zijn we nog een eind verder gelopen om de drukte van de weg kwijt te zijn en vonden we een lekker plekje in de schaduw voor onze lunch. Lekker uitgerust konden we weer verder over mooie paden, soms een stukje asfalt.
Vijf kilometer voor Cahors zagen we nog een Chambre d’hote waar we iets kouds konden drinken in de schaduw en hebben we nog even gevraagd naar de prijs van een overnachting maar die was vrij hoog zodat we besloten door te lopen naar Cahors.

De laatste kilometers liepen we over een soort hoogvlakte met verschillende paden die elkaar steeds kruisten en volop in de zon tot we vlak voor Cahors via een steile weg maar beneden moesten.

Na 30 km bijna geen mensen of verkeer te hebben gezien doken we tegen half zes de drukte van de stad in en dat was wel even wennen.

Bij de toeristeninformatie hebben ze voor ons een plek voor de nacht gezocht en we hebben nu een kamer in een groot oud gebouw in de oude stad, zodat we morgen nog even in de stad kunnen rondkijken voor we weer verder gaan.

Na een beetje bijkomen en douchen zijn we de stad ingelopen en hebben we een lekkere pizza gegeten.

1. Hanneke Kean:
    23 september 2022
    Zo 32 km, ik doe het jullie niet na!
  2. Mieke Maas:
    23 september 2022
    Mijn complimenten voor deze tocht
  3. Kees Bastianen:
    23 september 2022
    Als je zo doorgaat ben je een week eerder thuis zeker. 🤗
  4. Henk Boender:
    23 september 2022
    Zijn jullie no over de Duivelsbrug gekomen?
  5. Paulien Hermes:
    23 september 2022
    Prachtig dames chapeau, succes en veel wandelplezier nog de komende tijd.