Cajarc - Varaire 27 km

21 september 2022 - Varaire, Frankrijk

Afgelopen nacht hebben we in een gite comunal geslapen en daar is geen hartelijke ontvangst maar een telefoonnummer wat je moet bellen en dan krijg je een toegangscode en de nummers van de gereserveerde bedden en verder mag je voor jezelf zorgen, er is een coin cuisine waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt om zelf een maaltijd te bereiden. Wij zijn in een restaurant gaan eten en hebben wel zelf voor het ontbijt gezorgd.

Cajarc is een mooi oud dorp en ligt aan de Lot, deels omringd door hoge rotsen. Vanmorgen toen we het stadje uitliepen scheen de zon op de rivier en de damp kwam van het water af, het zag er echt heel mooi uit maar of de foto weergeeft hoe het was, gaat niet helemaal lukken.

We liepen eerst een stukje langs de rivier maar begonnen al snel weer te klimmen en dat bleef ongeveer 8 km licht stijgend over mooie stenen en rotsen paden met ook nu weer mooie vergezichten. De route van vandaag was lang en warm met ook nu weer weinig voorzieningen onderweg. Tot Limogne hebben we een picknickplek gezien en geen wc’s. Er zouden nog een paar gites zijn maar ook die hebben we niet gezien.

In Limognes, niet zo’n bijzonder stadje, wilden we wat drinken maar dat was nog even zoeken want alleen iets drinken kon niet bij de een en de ander was vol, gelukkig was er nog een terras waar we wel wat konden drinken.

Na Limogne was het nog 8 km tot Varaire waar we onderdak gevonden hadden. De route ging bijna helemaal over landwegen met mooie stenen muurtjes erlangs, onderweg zijn we nog even gestopt om wat te eten en bij de dolmen, soort hunebedden te kijken.

In Varaire werden we weer vriendelijk welkom geheten en kregen we een mooie kamer voor ons tweeën. We hebben ons opgefrist want dat was na zo’n lange warme wandeling wel nodig, wat boodschappen gedaan en het dorpje bekeken. Ook ons plan voor morgen gemaakt. Als we in Pech een slaapplaats vinden, wordt het een route van 18 km zo niet dan moeten we door naar Cahors en dat is 31 km.
Daarna stond er in het restaurant bij de gite een lekkere maaltijd voor ons klaar.

Ook vandaag weer een strakblauwe lucht,  ‘s morgens fris  en in de middag zo’n 28 graden.

1. Bert:
    👍Wat een mooie omgeving
  2. Hanneke Kean:
    21 september 2022
    Fijn weer foto's erbij. Ik zie dat sommige bomen al hun blad verliezen. Dat is vroeg, waarschijnlijk door de droogte. Dank voor je verhalen, in gedachte loop ik met jullie mee!
  3. Clazien van Leeuwen:
    21 september 2022
    Mooie foto’s en weer een mooi geschreven verhaal Succes
  4. Henk Boender:
    Een prachtige tocht
  5. Mieke Maas:
    22 september 2022
    Toch weer een pittige tocht An, en mooie foto’s, vind het heel knap en kijk uit naar je verhalen.
  6. Marianne van der Werff:
    22 september 2022
    Schitterende vergezichten, en prachtig die dolmen !
    Heel veel plezier met de volgende etappe...naar Pech...grappig