Vaals - Gulpen, Euverum.

1 juli 2021 - Gulpen, Nederland

Na een rustige nacht in een mooie kamer met een plafond op zeker 3,5 m. hadden we het ontbijt in het Griekse restaurant. Een lekker bruin stokbroodje met kaas, tomaat, sla en een eitje, een schaaltje Griekse yoghurt met muesli en honing en een glaasje verse jus.
Het broodje was teveel voor het ontbijt en we kregen folie om de helft in te pakken voor de lunch. Hele gastvrije, vriendelijke mensen in een heel verzorgd hotel en restaurant.

Om kwart over negen waren we klaar om te vertrekken, gelukkig was het droog maar wel fris. In Vaals zijn we even de kerk ingelopen om een kaarsje aan te steken.

De route ging al snel de stad uit en liepen we over een groot Landal vakantiepark waar we toch weer even moesten zoeken naar de markering, gelukkig kon een mevrouw met hond ons weer het goede pad wijzen.

In Holset zagen we een mooi restaurant waar we wel een kopje koffie wilden drinken maar dit was helaas gesloten. Er tegenover was een mooie oude kerk die wel open was, dus die hebben we even bekeken.

In Vijlen waren we echt wel toe aan een kopje koffie en hebben we het hele dorp doorgelopen maar alles leek hier gesloten te zijn tot we nog even de andere kant van het dorp waren ingelopen en toch nog een restaurant vonden voor koffie met Limburgse vlaai.

Later hebben we op een bankje ons lunchpakketje opgemaakt en zijn we via Nijswiller en Wittem naar Gulpen gelopen waar we nog een flinke klim over de Gulpenerberg hadden en langs een modderig poeppaadje met schapen naar boven moesten glibberen. Langs een groot Mariabeeld en bij een restaurant met zicht op Gulpen nog even een pauze met een kopje thee.

In Gulpen hebben we geprobeerd om onze schoenen weer een beetje schoon te krijgen en moesten we een stukje van de route af om bij het hotel te komen waarvan ik bij het boeken dacht dat het in Gulpen was maar dit bleek Euverum te zijn. Gelukkig viel de afstand mee en waren we tegen vijf uur bij Gasterij Euverum.

Vandaag 18 km gelopen, af en toe stukken asfaltweg maar ook weer veel mooie grindweggetjes, modderige paadjes en af en toe een stukje weiland en weinig bos. De zon hebben we niet gezien en temperatuur bleef steken op 15 graden. Gelukkig bleef het vandaag wel droog.