Euverum - Maastricht en weer naar huis.

2 juli 2021 - Culemborg, Nederland

Goed geslapen in Gasterij Euverum en bij het opstaan was er blauwe lucht en scheen de zon. Na een lekker ontbijt om negen klaar voor de laatste etappe. Eerst weer terug naar Gulpen waar we gisteren een stukje van de route af moesten, voor de overnachting in Euverum, om daar de route weer op te pakken. We liepen al snel het stadje uit en kwamen weer op de mooie rustige weggetjes, grindpaden en bosweggetjes.
Het eerste deel van de route ging merendeels over open terrein en was er geen horeca, dus een appeltje en wat water op een bankje met mooi uitzicht.

In Valkenburg vonden we een mooi rustig terras net voor de grote toeristische toestand en daar hebben we genoten van koffie en Limburgse vlaai. De drukte van Valkenburg hebben we snel achter ons gelaten, geen tochtje met de kabelbaan of een ritje met het toeristentreintje, maar weer snel de stad uit en verder over de mooie rustige paden en weggetjes deels door het bos en langs de Geul.

in Geulhem gestopt voor een broodje en weer verder voor de laatste kilometers. Onderweg nog een mooi zicht op de oude mergelgroeves die weer helemaal begroeid zijn.
Vlak voor Maastricht kwamen we weer in open terrein en via een groene route liepen we de stad in, deels over de voormalige A2 die dwars door de stad ging en nu er onderdoor gaat en wat nu een voet- en fietsgangersgebied is.
Om half zes zijn we op een terrasje vlakbij het station neergestreken voor een biertje en een kopje soep voor we om zeven uur de trein hebben genomen richting huis.

Het leek een beetje op een echte camino omdat we overal de tekens van de route naar Santiago tegen kwamen. En het is een mooie trainingstocht voor de echte Camino, veel klimmen en dalen en soms lastige paadjes!

Heerlijk gewandeld, goede overnachtingsplekken, lekker eten en bovenal….. aangenaam gezelschap en goede gesprekken. Dank Mieke en Agnes😘 en dank voor de leuke reacties op mijn verhalen en foto’s.

Vandaag ruim 20 km gewandeld, zon en wolken, ong. 23 graden.

Een wandeling van ongeveer 100 km in vijf dagen om met veel plezier op terug te kijken!