Slenaken - Vaals

30 juni 2021 - Vaals, Nederland

Na een nacht met heel veel regen, in een hete kamer en weinig slaap zaten we om acht uur aan het ontbijt. De lucht zag er grauw en grijs uit en het weerbericht voorspelde weinig goeds.

Om kwart voor  negen stonden we klaar om te vertrekken en gelukkig was het droog.
De route van vandaag ging bijna uitsluitend over mooie en soms erg natte paden door de bossen en de velden en veel omhoog en omlaag en vandaag slaagden we er in om geen een keer verkeerd te lopen al bleef het soms wel zoeken naar de rood/gele markering en moesten we het routeboekje erbij halen om uit te vinden waar we waren. Vandaag was er geen enkel dorpje op onze route en ook niet veel horeca. Toevallig zagen we een soort marktterrein waar een kraam met vers fruit en ijs te koop was en waar ook koffie te koop was.  Daar hebben we een lekkere wafel met verse vruchten en slagroom gegeten als een stevige vroege lunch en later kwamen we nog langs een bosrestaurant waar we een kopje thee hebben gedronken.

Onderweg hebben we genoten van de mooie paden, de vergezichten en van de vogels die volop voor ons gezongen hebben.

Bij het drielandenpunt bij Vaals hebben we foto’s gemaakt en zijn we niet op de uitkijktoren geweest want kort daarvoor begon het te regenen en zouden we toch niet zoveel kunnen zien. Daar hebben we nog even wat gedronken en zijn in de regen naar Vaals gelopen waar we al snel het hotel Vallis vonden waar we gereserveerd hadden. Een prachtige ruime kamer met een heerlijke douche en beneden een Grieks restaurant waar we lekker gegeten hebben.

Vandaag 22 km gelopen, meest droog en geen zon maar een aangename temperatuur om te wandelen en een hele mooie afwisselende route.