Eijsden - Slenaken.

29 juni 2021 - Slenaken, Nederland

Na een rustige nacht met een flinke regen en onweersbui, vanmorgen om acht uur aan het heerlijke uitgebreide ontbijt buiten op het terras bij de mooie B&B Verde Sud in Eijsden.

Om half tien waren we klaar om te vertrekken, lekker weer, zon en een beetje witte wolken.
Bij Eijsden hebben we even bij het kasteel gekeken. We hadden een uurtje gelopen en kwamen er achter dat we de merktekens, geel-rood niet meer zagen en dat we de Ezelsweg naar links hadden gemist, gelukkig hoefden we niet terug te lopen en kwamen we met een kleine omweg weer op de route. Door het hoge gras en de brandnetels zijn de richtingsaanduidingen vaak moeilijk te zien. Hier zijn nog heel veel mooie kleine oude weggetjes en paden bewaard gebleven en hebben we heel weinig over asfaltwegen hoeven lopen.
Jaren geleden hebben wij in deze omgeving een paar keer gekampeerd en kwam ik bekende plekjes tegen zoals de camping vlakbij Sint Geertruid. Bij camping De Bosrand vonden we een lekkere koffiestop en via allerlei mooie paadjes, soms met flinke plassen door de overvloedige regen van de laatste  dagen zijn we naar Mheer gelopen voor een broodje gezond en een kort bezoekje aan het kasteel van Mheer.

We zijn via Noorbeek verder gelopen en vlak voor Slenaken werd de lucht donker en dreigend maar we konden onze route nog net helemaal droog afronden tot het hotel in Slenaken wat precies op de route ligt. Daar eerst even uitdampen met een biertje, lekker douchen en eten in het hotel. Intussen regent het al vanaf zes uur en voor morgen ziet het er niet echt gunstig uit!

Vandaag  17 km gelopen met zonnig en warm weer ondanks alle sombere vooruitzichten.

1. Bert:
    Mooie omgeving.
  2. Mieke Maas:
    29 juni 2021
    Wel lekker flink gewandeld vandaag en wat het weer betreft krijgen wij morgen ook regen, in ieder geval goed voor mijn planten. Nog fijne wandelingen gewenst voor jullie.
  3. Suzanne:
    29 juni 2021
    Veel plezier samen op deze mooie tocht! Hopelijk valt het morgen mee met de regen! 😘
  4. Henk Boender:
    Wat een mooie tocht.
    Het begint bij mij ook weer te kriebelen
  5. Kees van Hees:
    Veel plezier.
    En, tsja Ezelsweg of Ezels weg ??
  6. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    30 juni 2021
    nog veel wandelplezier in ons mooie limburg.
    groetjes wim en miep
  7. Desiree Hoppenbrouwers:
    30 juni 2021
    Fijne wandeldag gelukkig want zag op het nieuws dat het flink geplensd heeft in Limburg. Hoop dat regen mee valt vandaag.
    Groetjes Desiree
  8. Marianne van der Werff:
    30 juni 2021
    Heel veel plezier An en maatjes, met of zonder regen !
    En hier is het weer fijn meegenieten van je leuke verhalen, en soms bekende beelden.
  9. Monique:
    30 juni 2021
    Nog veel plezier en geniet van de omgeving, klinkt allemaal bekend, wij waren er ook ooit, liefs, Monique.