Weer thuis in Culemborg. 5 km gelopen!

4 oktober 2022 - Culemborg, Nederland

Vanmorgen eerst nog even rustig genoten van een lekker Frans ontbijt met verse croissants, chocoladebroodjes en verse jus! Daarna onze rugzakken weer ingepakt, een stokbroodje voor onderweg gekocht en op naar het station. Onze trein vertrok om 11.06 u vanuit Lourdes dus we hadden ruim de tijd.

Het boeken van de treinreis was nog best een puzzel geweest omdat bijna alle treinen uitverkocht waren en deze trein zat tot Bordeaux ook redelijk vol maar daarna waren er nog wel wat vrije plaatsen. Tot Parijs verliep de reis lekker vlot en ook de overstap van Gare Montparnasse naar Gare du Nord waar we een uur de tijd voor hadden ging redelijk vlot, in de metro zaten we als sardientjes in een blik en vroegen ons af of we er wel weer uit zouden kunnen maar bij Gare du Nord ging bijna iedereen eruit en was het geen probleem. Keurig op tijd voor onze trein naar Bruxelles Midi kwamen we op Gare du Nord maar tot onze teleurstelling hoorden we dat de trein een uur vertraging had en dat liep uiteindelijk uit tot een uur en twintig minuten. Weinig of geen informatie, er bleek een ongeluk gebeurd te zijn, en uiteindelijk konden we toch vertrekken. Door deze vertraging liep ons reisschema in de war. We hadden een overstap in Brussel en hadden bedacht om dan verder via Breda naar Den Bosch te gaan. Door de vertraging in Parijs misten we in Brussel een aansluiting en zijn we overgestapt in een andere Thalys vanwaar we in Antwerpen weer overstapten op de intercity naar Breda, maar ook die beide treinen hadden vertraging zodat we in Breda ook weer een aansluiting misten naar Den Bosch waar we uiteindelijk om 22.19 u aankwamen en waar ik Mieke kon overdragen aan de goede zorgen van Henk en zelf de trein van 22.33 u naar Culemborg kon nemen en je raadt het al, die had ook nog eens 22 minuten vertraging zodat ik om half twaalf hier thuis naar binnen stapte!

Maar wat hebben we genoten, ons verbaasd en verwonderd over alles wat we tijdens onze wandeling gezien en gehoord hebben. Het was geen makkelijke wandeling, zeker het eerste deel tot Conques niet, maar wel heel mooi. En misschien kunnen we het laatste deel van de wandeling nog een keer oppakken, wie weet!

Iedereen heel hartelijk dank voor het met ons op afstand mee lopen en mee genieten en voor alle lieve reacties. En voor alle goede beterschapswensen voor Mieke!

Mieke bedankt voor de gezellige weken en Henk bedankt dat Mieke en ik samen deze wandeling konden maken😘

1. Desiree Hoppenbrouwers:
    4 oktober 2022
    Fijn dat je weer thuis bent.
  2. Anske wammes:
    Welkom thuis.
    Ik heb genoten van de leuke verhalen en prachtige foto’s
    Slaap lekker voor straks.
  3. Bert:
    Welkom thuis💐
  4. Marianne van der Werff:
    4 oktober 2022
    Avonturen tot het laatst...
    En nu welkom thuis !
  5. Henk Boender:
    4 oktober 2022
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis gekomen bent. Wij hebben op afstand mee genoten
  6. Paula Markus:
    Welkom thuis 🌸
  7. Mieke Maas:
    4 oktober 2022
    Welkom thuis An, heb erg van je verhalen genoten.
  8. Janny wind:
    4 oktober 2022
    was goed om je weer te zien.
    Tot gauw…..
    En genoten van je verhalen.
  9. Marian Markesteijn:
    5 oktober 2022
    Welkom thuis An ik heb genoten van jullie mooie avontuur. Geniet nog even na van alle mooie dingen liefs