Sigüeira, 27 september 2019.

27 september 2019 - Sigüeiro, Spanje

Vandaag een regendag, tenminste vanmorgen tot we aankwamen in Sigüeira. Dankzij onze inkopen van gisteren hadden we vanmorgen al vroeg een ontbijtje voordat we aan de wandeling begonnen. We hadden wel gehoord dat het vannacht hard had geregend en bij het opstaan leek het droog te zijn en begonnen we om kwart over acht nog in het donker enthousiast aan onze wandeling maar al snel moesten we de regencapes gebruiken en na drie km vonden we een bar en twee medepelgrims en zijn we veel langer blijven zitten omdat het flink regende en we vandaag geen lange wandeldag zouden hebben. Helaas bleef het op en af met de regen en zijn we weer verder gegaan. Mooie rustige paden afgewisseld met wat rustige asfaltwegen. Het laatste deel van de route ging vlak langs de snelweg en dat vonden we niet zo prettig dus zijn we op de gok naar links gegaan en vonden verderop de alternatieve route die ver genoeg van de snelweg was zodat we geen last meer hadden van de drukke weg.

Voor Sigüeira zijn we nog even gestopt bij een bushokje om wat te drinken en tegen half twee liepen we de stad in en zijn we op zoek gegaan naar een herberg. De eerste twee zaten al vol, de derde hebben we niet gevonden en de vierde bleek niet meer in gebruik te zijn. Gelukkig bleek nummer vijf nog wel te bestaan en ook nog een kamer voor ons te hebben. Hier konden we ook eten en intussen hadden we flink trek gekregen dus besloten we dat eerst te doen. We zaten juist aan tafel toen we Engelsman Jan voorbij zagen lopen, duidelijk nog op zoek naar een herberg dus heeft Mieke hem verteld dat hier nog plaats was voor hem en hebben we samen geluncht.

Na de lekkere maaltijd zijn we gaan douchen, kleding wassen en uitrusten, ook al was het geen lange wandeling, 16 km., we waren toch blij dat we er waren en ook nog een betaalbare plek hadden gevonden.

We zijn nog even het stadje ingelopen voor wat boodschappen en later zijn we nog even rondgelopen maar het is hier zo klein dat we snel weer terug waren en wat wilden gaan eten.

We vonden Jan in het restaurant waar we een kamer boven hebben en hij bood ons een drankje aan en hebben we een gezellige avond gehad met een paar lekkere hapjes. Om tien uur was het pelgrimsbedtijd en zijn we naar onze kamer gegaan!

Vandaag eerst regen en later zon en 20 graden. Heerlijk wandelweer voor ongeveer 18 km in totaal.

1. Bep:
    28 september 2019
    Jullie maken weer heel wat mee zo te lezen mooie routes en afwisselend weer. Wat het weer betreft is het hier echt herfst. Ik hoop dat het verder goed verloopt en niet te veel blaren en dat soort ongemakken. Goede reis de komende dagen. 💋 👍