Santiago de Compostella, 28 september 2019.

28 september 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen om negen uur vertrokken vanuit Sigüeira voor de laatste etappe naar Santiago. Het was fris en mistig en goed wandelweer. De route was wisselend met meest rustige asfaltwegen en wat bospaden en de laatste 5 km door de stad.

Acht km voor Santiago vonden we nog een restaurant waar we koffie hebben gedronken en daarna verder naar Santiago. Vandaag zagen we vrij veel pelgrims op deze route terwijl we er eerst steeds vrij weinig zagen.

We hadden nog geen onderdak in Santiago en begonnen ons af te vragen of we nog een bed zouden vinden. Suzanne die we eerder ontmoet hadden was nog in Santiago en op zoek naar een bed en zij zou ook voor ons zoeken. Bij de herbergen waar we langs kwamen hebben we geïnformeerd maar alles vol. Net toen we twee bedden gevonden hadden, hoorden we dat Suzanne er drie gevonden had, zodat we nu met een gerust hart verder konden naar het plein voor de kathedraal waar we Suzanne terugvonden.

Andere pelgrims die we onderweg gezien en gesproken hadden, hebben we niet meer gezien. Jammer want nu konden we geen afscheid nemen van Jan uit Wales waar we gisteravond gezellig mee hebben gepraat.

Bij het pelgrimsbureau was het zo druk dat er geen nummers voor een Compostela meer werden uitgegeven vandaag zodat we deze keer geen papieren beloning voor ons wandelen konden krijgen.

We vonden nog wel drie Italiaanse pelgrims, Enzo, Claudia en Monica, die we eerder gezien hadden en waar Suzanne mee verder was gelopen en met dit groepje hebben we de rest van de dag in Santiago doorgebracht. Enzo ging om 7 uur naar het vliegveld en met de anderen zijn we uit eten gegaan en hebben we een gezellige afsluiting van dit Santiago avontuur gehad.

Vandaag was het heerlijk weer, blauwe lucht dus veel zon en ongeveer 20 km gewandeld.

1. Bert:
    28 september 2019
    Gefeliciteerd, weer een route afgelopen route.
  2. Els:
    28 september 2019
    Het was weer fantastisch om je te volgen An. Bedankt voor je mooi verhalen!!
  3. Mieke Maas:
    28 september 2019
    Heb iedere dag uit gekeken naar jouw verhalen en als je weer terug bent horen we ongetwijfeld tijdens de woensdag wandelingen nog meer. Petje af An.
  4. Cocky:
    29 september 2019
    Schitterend, wat een mooie beloning voor jullie.... prachtige kathedraal en prachtig weer. En nu door naar de herberg?
  5. Marianne van Uitert.:
    29 september 2019
    Eindelijk alles gelezen.Weer mooie fotos en verhalen. Geniet maar van alles. Groetjes Dick en Marianne.
  6. Leny:
    29 september 2019
    Dank voor je mooie verhalen An, en proficiat met de gelopen kilometers, ook voor je wandelmaatje Mieke.
    Nu weer aan het werk in de herberg!!
  7. Paula Markus:
    29 september 2019
    Hoi An, ik heb al je mooie verhalen gelezen.
    En door je verhalen neem je mij mee op pad!
    Geniet nog An en hopelijk tot gauw.
    Liefs, Paula
  8. Marianne van der Werff:
    30 september 2019
    Gefeliciteerd An en Mieke !