Pamplona, 29 september 2019.

29 september 2019 - Pamplona, Spanje

Vanmorgen na het afscheid nemen van Suzanne, stonden we om half acht buiten in een druilerig, donker en stil Santiago. We moesten een half uur lopen om bij het treinstation te komen om onze trein van 8.34 u te halen en waren dus ruim op tijd zodat we nog even konden ontbijten voor we aan de negen uur durende treinreis van Santiago naar Pamplona zouden beginnen. Het eerste deel van de reis was het nog donker en bewolkt maar al gauw werd het lichter en kwam de zon erdoor en begon de temperatuur op te lopen tot zelfs 30 graden in Pamplona!

Tot de eerste stop reden we vooruit en daarna achteruit wat een vreemde gewaarwording was en later reden we weer vooruit. Er waren dus twee kopstations. De reis was heel mooi met steeds andere landschappen, soms reden we hoog door de bergen en dan weer door eindeloze vlaktes zoals tussen Astorga en Burgos. We hebben genoten van de mooie uitzichten.

Bij het boeken van de reis zagen we dat er weinig verschil in prijs was tussen eerste en tweede klas en we waren blij dat we voor de eerste klas hadden gekozen want nu hadden we toch veel meer ruimte en op zo’n lange route is dat toch wel fijn.

Om 17.35 kwamen we aan in Pamplona waar het dus 30 graden was en zijn we op zoek gegaan naar de herberg die we vanmorgen via Booking.com al vast gereserveerd hadden om niet meer ter plekke te hoeven zoeken naar een bed. In de stad was het heel erg druk, een optocht met hele grote poppen en muziek en veel mensen op de been. Na een kopje koffie bij cafe Iruña vonden we al snel de herberg waar we vriendelijk werden ontvangen en veel informatie kregen. Ik merk dat mijn Spaans steeds beter wordt en dat ik versta wat er verteld wordt en dat is wel heel leuk.

We hebben ons opgefrist en zijn de stad ingegaan om een hapje te eten en te zien of er nog meer feest was maar dat viel mee, het was wel druk in de stad maar niet zo dat we er last van hadden.

Onze herberg zit vijf minuten van het centrum en we hebben een kamer met zes bedden aan de achterzijde dus redelijk rustig.

Vandaag prachtig weer, toch nog 8 km gewandeld.

1. Paula Markus:
    30 september 2019
    Heerlijk! Hier komt het met bakken uit de hemel 🥴
  2. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    30 september 2019
    Hoi An en Mieke. Jullie hebben het weer gehaald en van alles meegemaakt. Prima dat jullie mooi weer hebben, stuur maar 15 graden naar Limburg!!! Genoten van je verhalen en de mooie foto's. Nu begint het werk in Roncesvalles. Veel sterkte en groetjes
    Oet Limburg.