Saint Chely - Espalion 24 km

15 september 2022 - Espalion, Frankrijk

Na het onweer en de heftige regen van gisteravond en vannacht weer een strakblauwe lucht en 14 graden.

Vanmorgen iets vroeger uit bed omdat we een langere route gepland hadden. Eerst ontbijten en een paar inkopen bij de buurtsuper en om acht klaar om te gaan lopen. We begonnen direct weer met een flinke klim, altijd fijn om de dag goed te beginnen! Het hoogste punt vandaag was 938 m. zodat we vandaag weer mooie vergezichten hadden en in het dal van de Lot de mist konden zien waar wij geen hinder van hadden.
Ook vandaag weer veel wisselende paden en klimmen en dalen zoals we intussen al gewend zijn.

Voor onze koffiestop vonden we een mooi plekje met een prachtig uitzicht over het dal en de mist.

Bij La Roziere was een mooi terras met uitzicht en daar hebben we een lunchpauze gehouden met een salade en een soort groentepannenkoek.

Verder afgedaald naar Saint Come d’Olt op 360 m. Een heel mooi oud stadje aan de Lot. We hebben er even rondgekeken en in de kerk een kaarsje aangestoken met de euro die we onderweg gevonden hadden!

Vandaar zijn we doorgelopen naar Espalion, helaas was er een omleiding omdat er aan het wandelpad gewerkt werd om het te verbeteren zodat we het laatste deel van de route over een rustige asfaltweg hebben gelopen.

Espalion ligt ook aan de Lot en is ook een oud stadje maar veel drukker dan Saint Come en hier vonden we al snel de door ons gereserveerde gite aan de overkant van de oude brug.

we hebben ons geïnstalleerd en zijn weer een tijdje bezig geweest om onderdak te vinden voor morgen en overmorgen met behulp van een Francaise, maar dat is niet helemaal gelukt.

We hebben het stadje bekeken en zijn weer teruggegaan naar de Gite voor de gezamelijke maaltijd.
Weer een mooie wandeldag met heerlijk weer, veel zon en 25 graden.