Espalion - Golinhac 26 km

16 september 2022 - Golinhac, Frankrijk

Na een rustige nacht in La Halte Saint Jacques in een kamer met vijf personen konden we vanmorgen na het ontbijt met een gerust hart op pad naar Golinhac omdat we daar alsnog een overnachtingsplek hadden gevonden. Het was bewolkt en niet koud, prima wandelweer. Op de markt hebben we fruit en koffiebroodjes gekocht voor onderweg want ook nu weer weinig voorzieningen.

Na een stukje asfaltweg langs de Lot begonnen we aan een flinke lange klim. Bij Saint Piere hebben we het kerkje bekeken en zijn verder door gestegen tot Briffoul op 490 m. Bij de Eglise de Tredou hebben we een koffiestop gehouden en daarna liepen we over een lange rechte weg over een soort vlakte. Vandaag vrij veel asfaltweg maar ook weer leuke stenenpaadjes.

In Estaing, een prachtig oud stadje aan de Lot zijn we even de rivier overgestoken om een kopje koffie te drinken. Ook daarna eerst weer veel asfaltweg en steenslag en weer een flinke klim tot Golinhac met tussendoor korte steile paadjes om de bochten in de weg af te snijden.

Op een muurtje bij een bruggetje hebben we onze lunch gebruikt voor we aan de laatste klim begonnen.

In Golinhac vonden we ons overnachtingsadres maar bleken bij het verkeerde huis te zijn en na wat zoeken kwamen we op de juiste plek en konden we om half zes onze schoenen uit doen en lekker douchen na een lange wandeldag.

We zijn gaan eten in een restaurant een klein stukje lopen van ons plekje maar toen we in het donker terugliepen, konden we het pad niet meer vinden en zijn we nog een heel eind omgelopen!
Of we nog niet genoeg kilometers gemaakt hadden vandaag!

1. Lijten Marianne:
    16 september 2022
    Heb vanavond jullie wandelingen van de afgelopen dagen gelezen. Mooie stukjes langs de Lot. Groetjes
  2. Kees Bastianen:
    16 september 2022
    Leuk verhaal ga zo door dit begint een aardige tocht te worden. Succes en veel plezier met mooi weer. 👋
  3. Bert:
    16 september 2022
    Weer een mooie dag van wandelen en foto's. 👍
  4. Mieke Maas:
    17 september 2022
    Ik krijg steeds meer bewondering voor je, wat een trip
  5. Hanneke Kean:
    17 september 2022
    Mooie foto's weer, prachtige herfststijlloos!
  6. Desiree Hoppenbrouwers:
    17 september 2022
    Mooie foto’s en goed wandel weer zo te zien.