Golinhac - Conques 20 km

17 september 2022 - Conques, Frankrijk

We hadden een heerlijk onderkomen voor de nacht met opgemaakte bedden en grote handdoeken en kregen vanmorgen een lekker ontbijt van de vriendelijk Belgische Christa de eigenaresse van La Landette. Hier bleken nog veel bedden beschikbaar zodat we nu toch wel een beetje beginnen te twijfelen of het inderdaad zo druk is en alles bezet.

Om half negen waren we weer klaar om te vertrekken, het was nog wel fris maar de lucht was strakblauw dus volop zon om ons op te warmen.

Vanaf Golinhac op 649 m naar Espeyrac  op 360 m was het bijna een lange afdaling met hele mooie vergezichten, meest over asfaltwegen met af en toe een stukje bospad. In Esperyrac vonden we een terrasje bij een winkeltje waar we koffie met een chocoladebroodje hebben genomen ter ere van de verjaardag van Ruben, de zoon van Mieke en Henk. Daar ook gelijk een broodje gekocht voor de lunch onderweg.

Na Espeyrac begonnen we weer aan een klim tot 625 m maar dat ging geleidelijk en ook vaak over asfalt zodat het goed te doen was. Het was heerlijk zonnig maar niet te warm voor al het klimmen en dalen. We hebben onderweg nog een lunchstop gehouden en kort voor we bij Conques waren nog een korte stop voor we aan een lastige afdaling van een half uur begonnen.

Tegen drie uur kwamen we bij Conques, een prachtig oud stadje tegen de rotsen met smalle ongelijke straatjes, een grote oude kerk en veel oude huizen. We hadden al snel ons onderdak gevonden in een heel groot gebouw waar niemand te zien was en waar een briefje op de deur hing dat we konden bellen als we gearriveerd waren. Uiteindelijk bleek dat onze reservering niet genoteerd was maar ook hier was nog ruim voldoende plek en konden we ons installeren in kamer 17.

Lekker opgefrist zijn we het stadje gaan verkennen, de kerk bekeken en een stempel gehaald bij de Abdij waar 98 mensen kunnen slapen maar die wel volgeboekt was.

Om zeven uur zijn we gaan eten in het restaurant waar we eerder al iets gedronken hadden. We hadden gehoord dat er om half negen een pelgrimszegen zou zijn in de kerk maar dat bleek pas om negen uur te zijn en daar wilden we niet op wachten zodat we terug gegaan zijn naar La maison Familial de vacances.

Ook vandaag weer heerlijk weer en een fijne wandeldag!

Heel leuk om te zien dat we ook dit keer weer gevolgd worden, dank voor de leuke reacties😘

1. Bert:
    17 september 2022
    Weer mooie kerkjes en plaatsen. Nog een fijne wandeling. We volgen jou belevenissen.😊
  2. Anske wammes:
    Bedankt voor je kaartje.
    Ik kan het nu helemaal volgen.
    Leuke foto’s.
    Veel loop plezer
  3. Bep:
    17 september 2022
    Mooie foto's met zo te zien een mooie route en goed wandelweer geniet van de mooie omgeving en nog veel wandelplezier.
  4. Mieke Maas:
    18 september 2022
    Geweldig An wat jullie iedere dag weer lopen en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal
  5. Willemien van der Meer:
    18 september 2022
    Wat een prachtige tocht met wel iedere dag schitterend weer om te wandelen.
    Chapeau dames, iedere keer weer fijn om jullie te volgen.
    Als ik dit schrijf zijn jullie alweer een aantal uren onderweg. Bon courage.
  6. Janny wind:
    18 september 2022
    Wat herkenbaar om te lezen.
    En daarom zo leuk….
    Wij zijn weer thuis en kijken mee naar jullie
    avonturen…
    Wat een mooie luchten zeg!
    Geniet heerlijk van wat je dagelijks tegen komt.