Conques - Livinhac le Haut 24 km.

18 september 2022 - Livinhac-le-Haut, Frankrijk

Na een rustige nacht in de grote bijna lege gite hebben we in de mega grote keuken/verblijfsruimte water gekookt voor een kopje thee en het vullen van de thermos, het laatste stukje brood opgegeten en de herberg betaald door middel van geld in een enveloppe te doen, naam, datum en kamernummer erop en dat onder de deur door schuiven van het kantoortje naast de ingang. We hebben hier niemand gezien en hadden zo zonder meer naar buiten kunnen lopen!

In Conques was de bakker open en daar hebben we brood en rozijnenbroodjes gekocht voor onderweg en hadden we al veel tijd nodig om zonder problemen via de steile straatjes af te dalen tot de brug over de rivier waar ons een nieuwe uitdaging wachtte. Een uur klimmen over hele steile stenen en rots paden om het dal uit te komen. Halverwege stond een kapel en iedereen die daar aan kwam trok even aan de bel.
Na een uur klimmen en klauteren van 275 m naar 598 m kwamen we op een makkelijker pad en later liepen we over een soort grindpad naast de asfaltweg.
In Noaihac vonden we een restaurant voor een kopje koffie met ernaast een klein winkeltje waar we wat broodbeleg en bananen hebben gekocht zodat we in elk geval geen droog brood hoefden te eten op deze lange route zonder verdere horeca.

Bij La Boriette kwamen we op het hooste punt van vandaag, 616 m en daarnaar konden we weer dalen tot Decazeville. Onderweg zijn we nog een keer voor een lunchpauze langs de kant van de weg gestopt.

Decazeville zijn we voorbij gelopen omdat we gereserveerd hadden in Livinhac en na al het afdalen mochten we weer gaan klimmen. Intussen was het best warm geworden, zo’n 25/26 graden en volop zon, dus lekker zweten. In Saint Roch, drie kilometer voor Livinhac nog een korte stop voor een glas koude frisdrank en door naar Livinhac waar we onze gite vonden midden in het dorp, recht tegenover de kerk waar de klok elk half uur en heel uur aangeeft, kan leuk worden vannacht!

De gite ziet er prima uit, vriendelijke ontvangst met lekkere limonade en hier kon iedereen die dat wilde de kleding laten wassen in de wasmachine, alles van iedereen in een machine!

Door het mooie weer en de lekkere temperatuur werd het avondeten buiten opgediend. Ook het eten was heerlijk en goed verzorgd. Een prima plek om te verblijven.

1. Henk Boender:
    18 september 2022
    Wat een mooie wandeling
    Ik ben positief jaloers
  2. Mieke Maas:
    19 september 2022
    Zo An dat was me weer een dag en lees je verslag vandaag in Athene, ben met een vriendin een week in Griekenland waar we veel gaan bekijken.
  3. Hanneke Kean:
    19 september 2022
    De paden zien er niet comfortabel uit. Maar wandelen is altijd genieten. Veel plezier
  4. Bert:
    20 september 2022
    Gelukkig hebben jullie mooi weer, dat kunnen we niet zeggen. Fijne wandeling nog.