Nasbinals - Saint Chely d’Aubrac 17 km.

14 september 2022 - Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk

Gisteravond en vanmorgen hebben we een keer voor ons zelf gezorgd. Bij de buurtwinkel en de bakker wat lekkers en brood gehaald zodat we genoeg te eten hadden en vanmorgen alleen nog de overnachting en een kop koffie hoefden af te rekenen.

Vannacht regende het een paar keer maar vanmorgen was het  bewolkt, droog en 14 graden toen we om half negen op pad gingen.

We begonnen al vrij direct met klimmen, eerst asfalt en later mooie paden meestal met redelijk veel of zelfs heel veel stenen.

Ook dit keer weinig voorzieningen onderweg maar wel een bijzonder mooie route. Vanaf Pascalet op 1240 m ging de route over een weids en open terrein met veel koeien en prachtige vergezichten naar Aubrac op 1307 m. In Aubrac, een heel klein dorp, hebben we een kop koffie gedronken op een terras. Daarna veranderde het landschap en daalden we door een bos af naar Belvezet waar nog een paar vreemde rotsformaties getuigen van de vulkanische activiteit van heel lang geleden.

We wilden picknicken en zagen een mooi bankje maar dat werd net voor ons bezet door een vijftal andere wandelaars zodat we even verderop op een muurtje van stenen een pauze hebben genomen.

Daarna zijn we verder afgedaald naar Del Sail over weer een lastig steil stenen pad zodat het constant goed opletten blijft. Na een korte stop door naar Saint Chely op 810 m, waar we snel onze gereserveerde gite vonden en na wat rust en opfrissen zijn we het dorp gaan verkennen.

Om zeven uur konden we terecht voor het avondeten in het restaurant wat hoorde bij de gite en waar we een streekgerecht kregen, aligot, aardappelpuree met kaas uit de streek en knoflook met groente en een worstje!

Tijdens het eten barstte er een onweersbui los met heftige regen zodat we door de eigenaresse van de gite terug gebracht werden naar de annexe waar wij slapen en waar we desondanks bijna doorweekt aankwamen.

Vandaag een prachtige afwisselende route met heerlijk wandelweer!

1. Bert:
    14 september 2022
    Weer mooie vergezichten en veel wolken.
  2. Marian Markesteijn:
    14 september 2022
    Mooie plaatjes en wat lijkt me dit een prachtige wandelroute in Frankrijk 🇫🇷 veel wandelpleziee
  3. Mieke Maas:
    14 september 2022
    Geweldig wat een wandeling An, pittig en iedere keer weer fijn om te lezen.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    15 september 2022
    Mooie foto’s, ook wel eens lekker zelf je ontbijt uitkiezen.
    Succes met de rest van de wandelingen
  5. Paulien Hermes:
    15 september 2022
    Wat een prachtige vergezichten, erg leuk om jullie wandelingen te volgen. Veel succes en wandelplezier nog samen.