Roncesvalles, 4 september 2018. 8 km.

4 september 2018 - Roncesvalles, Spanje

Na het gebruikelijke ochtendprogramma hebben  we ons verdiept in de brandveiligheid en wat te doen bij calamiteiten. Met acht mensen op een lijn komen om te bepalen wat te doen in geval van nood valt nog niet mee maar ik denk dat we het wel redelijk in beeld hebben wat we moeten doen.

Na het lekkere middageten weer aan de slag met de pelgrims en er gebeurt altijd wel wat. Vandaag was er een Italiaans meisje haar tas met paspoort, telefoon en andere belangrijke dingen kwijt en na heel wat telefoontjes heen en weer met de moeder van het meisje en met de eerlijke vinder kwam alles goed.

Later op de avond hoorden we het trieste verhaal van een fietser die een Amerikaanse man op de camino had gevonden met een hartstilstand, hij heeft geprobeerd de man te reanimeren maar dat was helaas niet gelukt en de fietser was heel erg ontdaan door dit gebeuren en was blij zijn verhaal hier kwijt te kunnen.

Ook vandaag weer meer pelgrims dan bedden dus veel mensen doorsturen. Uiteindelijk hadden we nog vijf pelgrims over en was er geen taxi meer te krijgen en moesten deze mensen nog 3 km verder wandelen om in Burgete onderdak te krijgen in een casa rural. Ze hadden niet zo veel zin meer in wandelen maar wilden toch wel erg graag een bed zodat ze toch opgelucht vertrokken.

Ook hadden we nog een pelgrim die buiten in een hangmat wilde overnachten maar door de dreigende regen toch liever binnen wilde slapen en voor hem hadden we nog een bed wat gereserveerd was maar waar niemand voor gekomen was.

Na onze inmiddels gebruikelijke yogasessie werd het rustig en konden we om tien de deur dicht doen en de lampen uit doen.

Vandaag 8 km gelopen.

1. Henk:
    5 september 2018
    Wie schrijft die blijft, An! Het lijkt er sterk op dat het in jullie periode toch weer drukker is dan toen wij hospitaleerden (de periode voor jullie). Veel plezier nog daar!
  2. Henk Boender:
    5 september 2018
    An, het lijkt of onze werelden parallel lopen. Van de week nog een fietser geholpen die op een terrasje zijn rugzak had laten staan. Door een sprintje te maken kon ik nog net op tijd zijn eigendom terug bezorgen. Zelfs mijn gebruikelijke verkoudheid weer gehad. Wij genieten van Je verhalen.