Roncesvalles, 2 september 2018. 7.5 km.

2 september 2018 - Roncesvalles, Spanje

Een lange dag vandaag, om kwart voor zes uit bed, om zes uur de lichten aan en klaar om de pelgrims uit te zwaaien. Ik vind dit altijd leuk om te doen. De meeste pelgrims zijn goed te spreken en dankbaar voor onze gastvrijheid en behulpzaamheid zeker als ze wat extra aandacht nodig hadden.

We dachten dit keer vroeg klaar te zijn met uitzwaaien maar uiteindelijk was het tien over acht voor iedereen buiten stond. Na een lekker ontbijt het gebruikelijke programma.

Ook vandaag was het heerlijk weer en waren er weer veel pelgrims op pad. Tegen vijf uur waren alle bedden bezet en moesten de pelgrims die geen bed meer hadden, wachten op de taxi die af en aan reed om iedereen toch naar een slaapplaats te brengen. De meeste pelgrims wachten gelaten tot ze verder kunnen en sommigen zijn geïrriteerd en worden een beetje boos en wij kunnen daar wel begrip voor opbrengen.

Om half tien hebben we nog een yoga kwartiertje gehad en om tien uur gaan de lichten uit en kunnen wij nog even napraten en een glaasje wijn drinken. We wilden net gaan slapen toen we geroep hoorden en bleek er nog een pelgrim buiten te staan die te laat terug gekomen was. Die hebben we naar binnen gelaten zodat hij gauw naar bed kon om warm te worden en te slapen.

Vandaag niet gewandeld en toch 7.5 km gelopen.

1. Henk Boender:
    3 september 2018
    Leuk die verhaaltjes An, zo heb ik toch het idee dat ik er een beetje bij ben.
  2. Ger Jansen:
    3 september 2018
    hallo An, zojuist al de foto's nog gezien fantastisch, heel mooi. En proficiat met het door jou gestelde doel. Een heel knappe en sportieve prestatie.
    Nu 2 weken je vrijwilligers werk wat opzicht ook een prestatie genoemd mag worden gezien het aantal bedden wat ik heb gelezen en die elke dag bezet zijn. Geniet ervan. Groet Ger.
  3. Connie van Koningsbrugge:
    Hallo An,
    Vanochtend je complete reisverslag gelezen en de foto's bekeken. Wat moet dat prachtig zijn als je zover kunt lopen dat het landschap zich zo voor je ontvouwt! Erg fijn om zo een beetje met je mee te reizen! Een fijne tijd in de herberg gewenst en ik blijf je volgen! 👍🏻💃
  4. Marian van den Berge:
    3 september 2018
    Hallo An, Fijn om te lezen en te zien dat het goed gaat! Ik moet wel erg aan Frans denken... door dit soort verslagen. Veel succes verder en de hartelijke groeten!
    John en Marian en alle collega's van FysiovdBerge Culemborg.