Roncesvalles, 6 oktober 2019.

6 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

De dag begon vroeg. Om half zeven mochten we de pelgrims wakker maken, een half uur later dan in de zomer. Het was droog en het zag er goed uit voor de pelgrims. We dachten dat we iedereen wel op tijd naar buiten zouden krijgen maar de laatste Koreaanse dames waren zo aan het treuzelen dat het toch weer kwart over acht was voor we konden afsluiten.

De schoonmaak verliep vlot en om tien uur waren we klaar. Vandaag was de jaarlijkse halve marathon van Roncesvalles naar Zubiri en we waren juist op tijd om de start mee te maken. Daarna koffie op het terras bij Casa Sabina en tijd om even naar de kerk te gaan nog voor het middageten.

Toen we uit het restaurant kwamen was het gaan regenen en dat bleef de rest van de dag zo doorgaan zodat de pelgrims nat en verregend binnen bleven komen  en uiteindelijk moesten we zelfs de winterherberg openen om iedereen een bed te geven.

Samen met Wim moest ik voor de avondmaaltijd zorgen en dat werd een lekkere tomatensoep met geroosterd brood. Na het avondeten nog even een kaartje op de bus gedaan en een stukje gewandeld met Paulien om te kijken of we uilen konden spotten.

Vandaag eerst droog en later regen, ongeveer 15 graden. Totaal 5,7 km gelopen.

1. Henk Boender:
    6 oktober 2019
    Deed Sjaak Sies ook weer mee?