Roncesvalles, 7 oktober 2019.

7 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag is Niels jarig, 30 jaar geworden.

Mijn taak deze morgen was zorgen voor het ontbijt. Eitjes koken, sinaasappels persen, koffie en thee zetten en de tafel dekken.

Gisteren was er een groep van 30 Koreanen binnen gekomen met heel veel bagage en we hadden verwacht dat dat vanmorgen veel gedoe zou geven voor het transport maar alles was keurig geregeld en om kwart voor acht vertrok de hele ploeg, nu zonder oranje regencapes want het was droog en fris.

Bij de koffiepauze zagen we dat er een grote groep vale gieren op het weiland achter de oude herberg was neergestreken maar net te ver weg om er een foto van te kunnen maken. Later ben ik met Theo en Paulien daar nog heen gelopen maar toen waren ze al weer weg. Jammer!

Vanmiddag had ik een uur dienst in de mostrador, de ontvangstbalie voor de pelgrims en dat vind ik altijd leuk werk. Direct contact met de pelgrims en gelukkig was het niet al te druk en heb je soms tijd voor een praatje maar het is ook constant schakelen met de talen en dat maakt het wel wat lastig. Vandaag veel Fransen die hier nog een nacht slapen en dan morgen weer terug gaan om volgend jaar hier weer te beginnen.

De middag verliep verder rustig zodat we tijd hadden om buiten met de pelgrims een praatje te maken en te genieten van de zon. Tegen de avond kwam er nog een vader met twee jonge kinderen die moe en hongerig waren en niet in het restaurant wilden gaan eten en ook niet veel eten bij zich hadden en die hebben we wat brood en yoghurt gegeven.

De rest van de avond verliep rustig en om tien uur konden de lampen uit en hadden wij nog tijd voor een glaasje wijn en om de dag door te nemen.

Vandaag heerlijk weer, veel zon, 18 graden en 7 km gewandeld.

En 168 pelgrims ontvangen.

1. Henk Boender:
    8 oktober 2019
    Gefeliciteerd met je zoon
  2. Desiree Hoppenbrouwers:
    8 oktober 2019
    Hallo An gefeliciteerd met de verjaardag van Niels.
    Drukke dagen daar, maar wel gezellig als ik zo lees.
    En toch gelukkig wat rust puntjes in de drukke dagen.
    Groetjes Desiree