Roncesvalles, 5 oktober 2019.

5 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Ergens in de buurt zat of zaten er uilen die aardig wat herrie maakten vannacht.

Om half acht nog even een praatje met Miguel gemaakt voor hij om acht uur weer vertrok.

Vandaag weer een mooie zonnige dag en na de schoonmaak hebben we genoten van een kopje koffie in de zon op het terras bij Casa Sabina. Om een uur kregen we een lekkere maaltijd bij La Posada en om twee uur mochten we weer de pelgrims welkom heten. Eerst leek het heel rustig te worden maar rond drie uur liep het ineens vol en stond er een poosje een rij wachtende pelgrims. Dankzij het mooie weer was iedereen rustig en wachtte tot ze aan de beurt waren.

Daarna werd het rustiger en uiteindelijk hadden we 165 pelgrims in de herberg en hoefden we de winterherberg niet te openen.

Vandaag geen hele speciale ontmoetingen wel tijd voor een aantal mooie gesprekken met pelgrims.

Net voor tien uur kwam er nog een vermoeide, verdwaalde pelgrima binnen waar we nog een bed voor hadden op de derde etage, zodat we op 166 pelgrims kwamen.

Vandaag blauwe lucht, volop zon en 16 graden. 5 km gelopen.

1. Mieke Maas:
    5 oktober 2019
    Wel flink aanpakken als je zo veel pilgrims binnen maar je houdt er denk Ik een goed gevoel aan over.
    Groetjes mieke
  2. Marianne van Uitert.:
    6 oktober 2019
    Hier weer een regendag. IK lees, dat je in de herberg aan het werk ben en ook nog tijd om te wandelen. Dus de dagen zijn goed gevuld. Groetjes Marianne.