Roncesvalles, 6 juli 2022.

7 juli 2022 - Roncesvalles, Spanje

De wekker om half zes, tanden poetsen, aankleden, een kopje thee en om zes uur naar beneden om de pelgrims uit te zwaaien. Boven Pamplona hangt een flinke onweersbui en de lucht is vol weerlicht, prachtig om te zien. De pelgrims vinden het ook wel mooi maar zijn er minder blij mee en de verkoop van de ponchos gaat goed. Gelukkig blijft de regen beperkt tot een kleine bui en kunnen de meesten gewoon weer droog vertrekken. Om acht uur hebben we iedereen de deur uit na veel hartelijke bedankjes voor de goede zorgen, gezellige praatjes en zelfs een knuffel van de Duitse pelgrim die zijn hoed weer teug heeft gevonden.

Na het ontbijt weer aan het werk. Op de eerste etage moesten de bedbakken van de bovenbedden schoongemaakt worden en vandaag hebben Hanz en ik de laatste zes bedbakken gedaan terwijl Marion en Rudy het andere schoonmaakwerk van ons hebben overgenomen zodat we toch snel klaar zijn met onze etage.

Om elf uur hebben we afgesproken met Don Valentin voor een rondleiding maar omdat we deze allemaal al eerder hebben gedaan, hebben we hem gevraagd om met ons mee te gaan naar het klooster en om daar samen met ons te zingen in de grote kapel en dat is weer heel mooi. Daarna nodigde hij ons uit voor een Patxaran bij hem in het klooster en hebben we live beelden gezien van het San Fermin feest in Pamplona en zijn we blij dat we niet in de mensenmassa hoeven mee te hossen en te springen. Morgen om acht uur rennen de stieren weer door de stad.

Marion en ik zijn de middag vrij en hebben we rustig aan kunnen doen. We zijn nog even naar Burgete gewandeld en gelukkig blijft het de hele dag redelijk droog zodat het wel lekker is om weer een wandeling te maken. Aan ons de taak om voor het avondeten te zorgen en dat werd een ovenschotel met van alles wat we in de kast en koelkast vonden en warme appel uit de oven als toetje.

De avond verloopt verder rustig, de pelgrims zijn op tijd binnen en we kunnen nog een poosje buiten zitten en af en toe een praatje maken met de pelgrims. Ook vandaag is  de derde verdieping weer leeg zodat we morgen snel klaar kunnen zijn met de schoonmaak en kunnen we een bezoek brengen aan de archeologen.

1. Bert:
    7 juli 2022
    Reis je terug in de tijd? Zie dat aan het jaartal.
    Zo te lezen gaat alles weer zijn normale gangetje.
  2. Mieke Maas:
    7 juli 2022
    Druk druk en nog eens druk, zo blijf je wel bezig maar weinig tijd om je echt te ontspannen, sterkte An.
  3. Desiree Hoppenbrouwers:
    7 juli 2022
    Leuk af en toe een uitstapje, dan is het niet alleen maar werken.
    Jammer van de regen voor de pelgrims.
    Succes groetjes.
  4. Paula Markus:
    7 juli 2022
    Klinkt goed An; werken en uitstapjes doen!
    👌🤗🌸