Roncesvalles, 30 september 2023

30 september 2023 - Rotterdam, Nederland

Vandaag de dag van de verwisselde bedden.

Om half zes de wekker om de pelgrims weer uit te zwaaien en voor acht uur de deur uit te krijgen en dat lukte vandaag goed, zelfs het jonge stel met de baby van 21 maanden was weer op tijd klaar om uitgerust te vertrekken. Elke ochtend weer de vraag waar het koor staat dat zo mooi zingt. En dank voor de goede zorgen, de schone herberg en de vriendelijke ontvangst en het doet ons deugd dat te horen!

Gisteren en vandaag hebben we alle kussenslopen gewassen en weer om de kussens gedaan zodat we deze taak ook kunnen afstrepen.
Door het mooie weer kunnen we heerlijk genieten van onze koffiepauze in de zon op het terras.

Vanmorgen mijn was gedaan en terwijl ik daar buiten op wachtte een leuk gesprek met een Fransman die wachtte op zijn vrouw en kleindochter met haar man die over de berg wandelden.
Vanmiddag was ik vrij en ben ik naar Burguete gewandeld, op zoek naar een geldautomaat en postzegels, de geldautomaat wist ik wel te vinden maar de postzegels is niet gelukt, helaas. Het was best heel warm en voordat ik weer terug ging heb ik op een terrasje wat gedronken en had daar weer een leuk gesprek met een Duitser die in Portugal woont en al eerder een camino had gelopen en samen zijn we weer terug gelopen naar Roncesvalles.

Weer terug in de herberg bleken er weer pelgrims op de verkeerde bedden te liggen, altijd vervelend want dan moet je op zoek naar de persoon die het verkeerde bed heeft ingenomen. Een dame had een bed genomen midden in een serie bedden die waren gereserveerd voor een groep dames uit Taiwan en deze dame hebben we niet kunnen vinden, een van de Taiwanese dames heeft uiteindelijk een bed op de derde etage gekregen. In een andere cabine had een dame met volle overtuiging het benedenbed ingenomen terwijl er een heer was met dat nummer en zij hield vol hetzelfde nummer te hebben, gelukkig konden we dit snel oplossen en nam de heer genoegen met het bovenbed. Het andere bed was wat lastiger maar uiteindelijk bleek dat de man niet goed gekeken had en niet bed 228 maar 268 moest hebben. Dus eind goed al goed!

Verder verliep de avond rustig en dankzij het mooie weer konden we nog tot half tien buiten zitten en kregen we nog een lekker chocolaatje van de Taiwanese reisleidster als dank voor onze hulp.

1. Bert:
    30 september 2023
    👍🙏☺️
  2. Mieke Maas:
    1 oktober 2023
    Weer een mooie dag achter de rug
  3. Yvonne:
    1 oktober 2023
    Je bent er maar druk mee An! Maar je hoeft je dus ook niet te vervelen en tussendoor kun je lekker genieten van het weer terrasjes en allerlei soorten mensen. Heb een mooie tijd daar hè!
  4. Yvonne:
    1 oktober 2023
    Je bent er maar druk mee An!
    Maar tussendoor kun je gelukkig genieten van het mooie weer, terrasjes en allerlei soorten mensen.
    Heb nog een mooie tijd hè!
  5. Marianne van der Werff:
    1 oktober 2023
    En vandaag nog een paar graden warmer....dus hopelijk hebben jullie genoeg tijd om daar ook weer van te genieten !