Roncesvalles, 1 oktober 2023.

1 oktober 2023 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag weer een keer mijn beurt voor het ontbijt en dat is best relaxed. Sinaasappels persen voor een glaasje verse jus, stokbrood verwarmen in de oven om het weer lekker knapperig te maken, koffie en thee zetten en de tafel gezellig dekken. Thuis is het een schaaltje yoghurt met havermout en hier elke dag een feestontbijt met acht mensen met veel humor en grappen maar ook serieuze onderwerpen en persoonlijke verhalen komen aan bod en iedereen luistert met aandacht. De samenwerking tijdens de schoonmaak is ook heel goed, je bent pas klaar als iedereen klaar is en nu er minder pelgrims zijn, is er ook minder schoonmaak en wordt er steeds gekeken waar nog iets gedaan moet worden, de herberg is dan ook spik en span. Zelfs de vloer in de wasserij is nu helemaal gesopt en dat gebeurt niet vaak!

Tijdens de koffie zagen we dat vandaag de halve marathon van Roncesvalles naar Zubiri werd gelopen en was het een grote drukte met heel veel hardlopers die het pelgrimspad lopen naar Zubiri en dat is niet zo heel makkelijk!

Vandaag hadden we geen extra schoonmaakwerkzaamheden en dus wat meer vrije tijd en ik heb die tijd gebruikt om in de schaduw een poosje te lezen, in de zon is het gewoon te warm, vanmiddag 31 graden!

Verder was het een redelijk rustige dag met ook wel speciale pelgrims. Een pittige dame van 80 komt bij de balie en heeft een reservering en die zoek ik voor haar op, even later komt ze verontwaardigd terug omdat ze een bovenbed heeft gekregen terwijl ik toch had kunnen zien dat ze 80 was! Geprobeerd uit te leggen dat bij een reservering geen leeftijd staat en we pas kunnen zien hoe oud iemand is als ze inchecken. Ze was niet tevreden over de uitleg maar ik heb haar een laag bed om de tweede etage aangeboden en daar kon ze wel mee leven😏

Een Nederlandse meneer klaagde dat het slot van zijn locker niet werkte maar de oplossing was simpel, een euromunt erin en het probleem is opgelost. En zo zijn er elke dag weer veel bijzondere pelgrims bij ons te gast met bijzondere vragen en problemen.

Tegen half tien kwamen er nog vier Finse dames en om vijf voor tien nog een Duitser zodat vandaag de derde etage ook weer helemaal vol zat. In totaal 175 pelgrims binnen op deze mooie warme zondag in oktober.

1. Bep:
    2 oktober 2023
    Weer een dag met veel belevenis en fijn dat het weer nog goed is om van te genieten. Nog veel plezier en werkse.
  2. Bert:
    🎂🥳
  3. Conny:
    2 oktober 2023
    Goedemorgen An, van harte gefeliciteerd!
  4. Marianne van der Werff:
    2 oktober 2023
    HAPPY BIRTHDAY An ! Gefeliciteerd ! En nog heel veel mooie pelgrimsjaren erbij .
  5. Henk Boender:
    2 oktober 2023
    Een gezellige verjaardag An en nog vele jaren in goede gezondheid
  6. Mieke Maas:
    2 oktober 2023
    Gefeliciteerd An en dat het een goed jaar voor je gaat worden met veel spannende trips
  7. Thérèse:
    2 oktober 2023
    VAN HARTE GEFELICITEERD AN!
    Wens je een hele mooie dag daar💐☕
  8. Marianne van Uitert.:
    2 oktober 2023
    Gefeliciteerd An en fijne dag toegewenst.
  9. Dick de Leng:
    2 oktober 2023
    Gefeliciteerd An ,een hele mooie dag gewenst !
    🎂😎
  10. Desiree Hoppenbrouwers:
    2 oktober 2023
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige dag, hopelijk niet te druk.
    Lekker weer is het geniet er van.
  11. C de Jong:
    2 oktober 2023
    An gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst.
    Opnieuw een verjaardag in Spanje. Tot ziens Corry
  12. Gerda:
    🍀💐🌟
  13. Anja:
    2 oktober 2023
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag An! Heel fijne dag en geniet van je belevenissen in de herberg. Groetjes, Gerard en Anja
  14. Paulien Hermes:
    2 oktober 2023
    Ik zie dat je jarig bent An, van harte gefeliciteerd en een hele leuke dag gewenst.
    Gezellig om je verslagen weer te lezen.
    groetjes Theo en Paulien