Roncesvalles, 2 oktober 2023

2 oktober 2023 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag een speciale dag, mijn 71ste verjaardag.

Ik mocht pas om acht uur uit mijn kamer komen want ze zouden voor een verrassing zorgen. De huiskamer was versierd met zelfgemaakte slingers door Paulien en Angelique, de tafel feestelijk gedekt met een kaarsje erbij en ik werd toegezongen en hartelijk gefeliciteerd en verwend met een mooie roze sweater met het embleem van Roncesvalles erop.

We hadden niet zoveel tijd om uitgebreid te ontbijten want voor half tien moest de schoonmaak klaar zijn, om half tien zou er een taxi voor ons klaar staan om ons naar de Foz de Lumbier te brengen, een prachtige kloof met veel grote gieren, 45 minuten rijden vanaf Roncesvalles.

Ook vandaag weer prachtig weer en iedereen was verrast door de bijzondere kloof waar we rustig door heen konden wandelen en genieten van de mooie rotsformaties en de grote gieren die boven onze hoofden zweefden. Na de wandeling en alle foto’s hebben we gepicknickt en zijn we weer opgehaald door de taxi zodat we om twee uur weer aan de slag konden. Onze jefe Peter was niet met ons meegegaan omdat hij morgen eerder naar huis gaat om afscheid te kunnen nemen van een goede vriend. Intussen had hij gezorgd voor een lekkere cheesecake  met tekst! Allemaal heel leuk om zo je verjaardag te vieren.

De middag verliep eerst redelijk rustig tot de bus uit Pamplona kwam en waar veertig pelgrims tegelijkertijd uitrolden en het ineens helemaal vol was, we konden de pelgrims geruststellen er was voor iedereen een bed en ze konden gewoon rustig zittend hun beurt afwachten.

Vandaag kregen we ook twee jonge pelgrims die de camino willen lopen zonder geld. We hebben hen doorverwezen naar het klooster en ze zijn in de winterherberg geplaatst waar ze op kussens op de vloer kunnen slapen. Cor had met ze te doen en heeft hen brood gebracht en wat fruit.

Mark heeft vanavond voor een lekkere mosterdsoep gezorgd, Peter haalde heerlijke broodjes bij Casa Sabina en er was nog voldoende aardappelsalada van Angelique zodat er weer een smakelijke  maaltijd voor ons klaar stond. Daarna samen met Paulien naar de kerk geweest voor de pelgrimszegen die vast ook goed doet voor hospitaleros.

Vanavond zaten we nog even in de hal en kwam er een vleermuis binnen gevlogen, gelukkig vond hij op eigen kracht weer de deur om naar buiten te gaan.

Uiteindelijk 185 pelgrims binnen en zelfs de winterherberg in gebruik genomen.

1. Gerard:
    3 oktober 2023
    Gefeliciteerd An, je bent tussen de bedrijven door goed verwent. Ben benieuwd of je hierna nog gaat wandelen. Maar dat zie/hoor ik wel.
  2. Bep:
    3 oktober 2023
    Fijn dat je zo verwent bent en dat het een mooie dag is geweest. Het weer werkt ook goed mee voor zo'n uitstapje en dan is het extra genieten. Nog veel plezier.
  3. Chantal Kaspori:
    3 oktober 2023
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 🎉🎈
  4. Bert:
    3 oktober 2023
    Weer een jaar erbij,nogmaals gefeliciteerd. 🥳
    Wat een mooie Foto's.
  5. Henk Boender:
    3 oktober 2023
    An, nogmaals proficiat. Als ik dat allemaal zie en lees begint het weer een beetje te kriebelen, maar ik blijf toch bij mijn besluit.
  6. Adrie:
    3 oktober 2023
    Hallo An , nog van Hartelijk Gefeliciteerd 🌷🥳.
    En weer een mooi verhaal.
  7. Cocky:
    3 oktober 2023
    Alsnog gefeliciteerd, An! Wat een fijne plek om je verjaardag te vieren. Geniet verder van al het mooie in je leven!!!!
  8. Mieke Maas:
    3 oktober 2023
    Geniet nog maar fijn van alle leuke dingen daar
  9. Mirjam:
    3 oktober 2023
    🎉Alsnog gefeliciteerd An! Ziet er uit als n mooi gevierde mijlpaal!
  10. Hanneke Kean:
    3 oktober 2023
    Van harte gefeliciteerd. Leuk om het samen zo te vieren!
  11. Kees Bastianen:
    3 oktober 2023
    Van harte nog. Fijn dat je er nog een leuke dag van gemaakt hebt. Ga zo door 😘
  12. Kees en Ria van Hees:
    An,
    Proficiat.
    Lijkt me leuk om op deze wijze en deze plaats je verjaardag te vieren.
  13. Bep Offermans:
    6 oktober 2023
    Ik zie dat het ook heel fijn en mooi kan zijn je verjaagdag vet van huis te vieren. Ze hebben je goed verwend. Heel bijzonder. Groet Offermans Bep Zuijdwijk