Roncesvalles, 28 september 2023.

28 september 2023 - Roncesvalles, Spanje

Vanmorgen al vroeg, rond half zes,  wakker doordat er een paar mensen onder mijn raam stonden te kletsen en te hoesten en dat was wel jammer want ik hoefde niet vroeg op te staan. Dus al vroeg met Duolingo Spaans geoefend en om zeven onder de douche en aan de slag met het afhalen van de bedden.

Vandaag waren we om tien uur klaar met de schoonmaak en stonden er geen bijzondere dingen op het programma zodat we tijd genomen hebben om lekker lang op het terras in de zon te zitten en de mannen kwamen flink op dreef met moppen tappen en werd er veel gelachen.

Vandaag de laatste keer middag eten bij La Posada en als dank hebben we een enveloppe gegeven voor het lekkere eten en de vriendelijke bediening.

Terug in de herberg was het nog heel rustig en dankzij het heerlijke weer komen de pelgrims heel gespreid binnen en hebben we weinig tot geen problemen. Soms gaat er iemand even onderuit maar na een beetje eten en rust komt dat wel goed. En soms letten pelgrims niet goed op en nemen een verkeerd bed en dan moeten we bemiddelen en dat komt dan wel weer goed. We realiseren ons ook dat de pelgrims moe zijn en dan niet meer zo heel goed weten wat ze moeten doen.

Vanmiddag kwam er een jong Duits stelletje op de fiets met een baby van 16 maanden bij ons voor een stempel in hun pelgrimspas. Voor de baby hadden ze nog geen paspoort maar ze vonden het wel leuk om er ook een voor hem te hebben en dat hebben we geregeld!

Peter S was vanavond aan de beurt voor de avondmaaltijd en hij heeft dat heel goed verzorgd door bij Casa Sabina een heerlijke tortilla en lekkere broodjes te halen. Angelique zorgde voor het fruittoetje met meloen en kiwi, we blijven hier eten!

Tegen kwart voor tien kwamen er nog drie jonge dames in het donker van de berg afrollen. Een wonder dat het goed is gegaan want het pad is steil en donker!

We wilden vroeg sluiten vanavond maar daar waren de pelgrims niet van gediend zodat we toch nog een paar keer naar beneden moesten om ze binnen te laten.

Al weer een mooie dag voorbij!

1. Bert:
    28 september 2023
    🙏👌
  2. Bep:
    28 september 2023
    Weer een dag met mooi weer en tijd voor ontspanning. Geniet van de verhalen van de pelgrims en werkse in de herberg.
  3. Marianne van der Werff:
    29 september 2023
    Prachtig dat beeld van het jongste pelgrimmetje....in die enorme deuropening zijn schaduw achterna....
  4. Mieke Maas:
    29 september 2023
    Ik vind je verhalen steeds leuk om te lezen
  5. Cocky:
    29 september 2023
    Je verhalen zijn zo aanstekelijk, ik begrijp heel goed dat je ieder jaar terug gaat naar Roncevalles. Dit wil je niet missen. .... En de foto's zijn ook leuk, ik had er geen idee van dat de herberg zo groot was.... Ga lekker door met werken en vooral genieten!
  6. Kees en Ria van Hees:
    Mooie verhalen.