Roncesvalles, 27 september 2023.

27 september 2023 - Roncesvalles, Spanje

Ook vandaag geen taak in de vroege morgen dus rustig opstarten. Voor acht uur de bedden afgehaald, de pelgrims hebben nog steeds niet door dat het voor ons veel uitmaakt als zij even het wegwerplaken en sloop van het bed halen en in de afvalbak doen, de kussen te luchten in de vensterbanken en de afvalbakken leeggemaakt, wat bij onze normale ochtend routine hoort. Vanmorgen bij het ontbijt verse croissantjes en vers brood omdat de dochter van Pauline vandaag jarig is.

Nu er minder pelgrims zijn, gaat de schoonmaak ook veel sneller en we vanmorgen om kwart over tien klaar waren voor de brandoefening zodat we in geval van nood weten wat we moeten doen. Marisol was ook al op haar plek en we hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om een groepsfoto met haar erbij te maken.

Daarna op naar de koffie op het terras in de zon en lekker de tijd om even rust te nemen. Ik heb mijn wasje gedaan en mijn blog weer bijgewerkt voordat het weer tijd was voor onze luxe middagmaaltijd.
Ondanks dat het vandaag toch weer drukker was dan voorgaande dagen kwamen de pelgrims heel  gespreid binnen en hadden we geen lange wachtrij en dat is altijd fijn, dan hebben we tijd voor een praatje en gaat alles veel relaxter.

ook vanmiddag weer een poosje in de wasserij waar tijd is voor een praatje met de pelgrims die een handwas doen, we besloten niet te veel machinewas meer aan te nemen na vijf uur maar dat er wel op de hand gewassen kon worden met gebruik van de centrifuge zodat we om zeven uur de wasserij konden sluiten en niet tot half een door hoefden zoals zaterdag!

Verder een rustige avond en Cor had gezorgd voor een lekkere lasagnaschotel voor onze avondmaaltijd met een fruitsalade als toetje. Nog even genoten van de mooie avondlucht boven Burguete en een laatste ronde door de herberg om tien uur en er was weer een mooie dag voorbij.

Vandaag de herberg vol en de winterherberg voor de helft, 224 pelgrims!

Terwijl ik dit schrijf hoor ik de bellen van de koeien en de roep van de uilen in het bos!

1. Mieke Maas:
    28 september 2023
    En je blijft maar lekker doorgaan
  2. Els:
    28 september 2023
    Leuk An, dit gaat wel goed zo! Gezellige club mensen ook!
  3. Desiree Hoppenbrouwers:
    28 september 2023
    Leuke groepsfoto’s, fijn dat het niet zo druk is, nog tijd voor jullie zelf.
  4. Henk Boender:
    28 september 2023
    Zo te horen gaat het nu een stuk relaxter dan in mei