Roncesvalles, 25 september 2023.

25 september 2023 - Espinal, Spanje

Vandaag een relaxte dag!

Om half zes de wekker voor de vroege dienst en het lukte ons om alle pelgrims om acht uur buiten de deur te hebben zodat we op tijd aan het ontbijt konden en ook snel aan de schoonmaak. We waren vandaag om tien uur al klaar met de schoonmaak en hadden tijd om voor de koffie te douchen zodat we fris de dag door konden.

Angelique had een aanvaring met Maribel van de schoonmaak, ze dacht dat Angelique een toeriste was die zelf haar pelgrimspaspoort stond te stempelen, ze wist niet dat het een nieuwe hospitalera was en bood later haar excuses aan.

Dankzij het mooie weer konden we op het terras koffie drinken en onze was buiten in de zon laten drogen terwijl Mark bezig was met zijn drone zodat we mooie beelden van Roncesvalles van boven te zien kregen.

Na de middagmaaltijd waren Angelique en ik vrij en hebben we een wandeling gemaakt naar de Ibañeta pas en hebben we genoten van het heerlijke weer en het mooie uitzicht.

De vroege dienst verzorgd meestal ook de avondmaaltijd voor de groep en bij de geleverde boodschappen zaten veel rode paprika's zodat we besloten om gevulde paprika’s te gaan maken en dat is heel goed gelukt, lekker veel ui, prei, courgette, feta en tonijn. Een smakelijk resultaat.

Vandaag hadden we veel minder pelgrims dan voorgaande dagen en ook veel minder wasjes, de wasserij kon op tijd dicht en morgen hebben we ook minder schoonmaakwerk omdat we de kelder niet hoeven te gebruiken. De eerste keer in weken dat we minder dan 183 pelgrims hebben!

1. Henk Boender:
    25 september 2023
    Dat was dus lekker genieten vandaag
  2. Bert:
    25 september 2023
    Gelukkig voor jou een relaxte dag. ☺️
  3. Mieke Maas:
    25 september 2023
    Een redelijk rustige dag maar je bent toch altijd bezig.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    25 september 2023
    Fijn een wat rustige dag en een zonnetje
  5. Bep:
    25 september 2023
    Weer een hoop belevenissen gelukkig wel af en dan een rustig moment . Werkse en geniet van de mooie verhalen en vergeet het gemopper van lastige pelgrims.
  6. Marianne van der Werff:
    26 september 2023
    Heel grappig dat voorval met het zelf stempelen.... En prachtige groene foto's met veel helder blauw.