Roncesvalles 24 juni

24 juni 2022 - Roncesvalles, Spanje

Om acht waren we klaar om lopend naar Burgete te gaan om daar met de hele groep te ontbijten. Bij het begin van het dorp is een restaurantje waar we lekker in de zon konden zitten en daar zagen we de drie jonge Amerikanen weer die we in de herberg in Saint Jean ook gezien en gesproken hadden en het was dus heeL leuk om ze nog even te zien en ze een Buon Camino te wensen temeer omdat een van hen zwanger is terwijl er gezegd was dat het niet zou lukken.

Na een lekker rustig ontbijt zijn we weer terug gelopen naar de herberg om op tijd terug te zijn voor de overdracht want vandaag beginnen we aan onze werkzaamheden in de herberg. De overdracht verliep vlot en we konden ons al een beetje installeren voordat we nog een gezamenlijke maaltijd hadden met de vertrekkende ploeg en aan de slag moesten.

Het was wel weer even wennen maar al snel hadden we de slag te pakken en had iedereen zijn draai weer gevonden. Het was heerlijk weer, veel zon en een aangename temperatuur en de pelgrims druppelden binnen zodat het heel relaxed was om zo te beginnen.

De teller bleef steken op 131 pelgrims waarvan de jongste negen jaar was. Natuurlijk waren er weer bijzondere pelgrims bij die veel aandacht nodig hadden maar daar zijn we dan ook voor.

Om tien uur hebben we de laatste pelgrims die nog buiten zaten naar binnen gehaald en konden we de deuren sluiten en de lampen uit doen en hadden we nog even tijd om de dag door te nemen om daarna met een voldaan gevoel naar bed te gaan.

1. Bert:
    25 juni 2022
    voordat ik ga slapen nog even jou belevenissen lezen.
  2. Mieke Maas:
    25 juni 2022
    Hoi An, je eerste verslag vond ik geweldig. Je bent weer helemaal waar je wilt zijn en dat is in je element. Ik kijk weer uit naar je volgende verslagen.
  3. Gerda:
    25 juni 2022
    Behalve dat het altijd leuk is je te zien tijdens onze wandelingen, is het ook heel leuk je te lezen! Roncevalles deed me weer meteen aan het Roelantslied denken :-)
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    25 juni 2022
    Leuk verslag succes met de werkzaamheden
  5. Gea Oude Elferink:
    25 juni 2022
    Super An,geniet ze en ook veel plezier.
  6. Henk Boender:
    25 juni 2022
    Wat leuk om je verslagen te lezen.
    Ik wens je een hele fijne hospitaleertijd. Doe de groeten aan Rudy en zeg hem dat ik het allemaal heel interessant vind,
  7. Anske wammes:
    25 juni 2022
    Leuk je verhalen weer te lezen.
    Heel veel plezier.
    Groeten Anske
  8. Hanneke Kean:
    25 juni 2022
    De herberg zat dus niet vol, wordt er minder gelopen sinds de corona? Groetje Hanneke
  9. Willemien van der Meer:
    25 juni 2022
    Fijn te lezen An hoe snel je weer in je rol z
  10. Willemien van der Meer:
    25 juni 2022
    Fijn te lezen An hoe snel je weer in je rol zit als hospitalero. Heel veel succes en genieten van de vrije momenten tussen je werkzaamheden door.
  11. Paula Markus:
    ❤️