Roncesvalles, 15 oktober 2019.

15 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vanmorgen begonnen met wat extra schoonmaakwerk, lockers uitsoppen, plinten en vensterbanken schoonmaken. We hebben nu weinig pelgrims en alleen de eerste verdieping was bezet plus acht bedden op de tweede verdieping. De derde verdieping is nu al grotendeels winterklaar en de helft van de tweede verdieping wordt nu even niet gebruikt vanwege de bedwantsen, die we vandaag niet hebben gezien. Vrijdag is onze laatste dag hier en dan moet de herberg spic en span worden overgedragen aan de volgende groep.

Na de koffie ben ik weer samen met Wim op pad gegaan om nog  een nieuwe wandelroute van 8,5 km te ontdekken.  Ook dit keer weer mooie paddenstoelen gezien en volop genoten van het prachtige herfstbos en de mooie uitzichten.

Na de heerlijke maaltijd bij Casa Sabine had ik dienst in de wasserij maar daar was net als boven weinig te doen. Vandaag slechts 70 pelgrims ontvangen en dat is dus heel erg rustig.

Gelukkig was de harde wind weg en werd het toch een dag met prima weer, met wat zon en wolken en ongeveer 16 graden, ook al was er iets anders voorspeld.

1. Janny wind:
    16 oktober 2019
    Poeh An dit is wel hard werken begrijp ik.
    Maar wel heerlijk lijk mij om er ruimte wat tijd betreft om het weer goed te kunnen overdragen.
    Fijn voor je om te lezen dat er ook tijd is om wandelingen te maken.
    Mooi die paddestoelen zeg!!!
    Maar hier hebben we zelfs rood met witte stippen.
    één van onze kleinkinderen bleef alleen maar wachten of er nu toch echt wel een kaboutertje langs kwam.
    Succes met het het afronden van alles.
  2. Bep:
    16 oktober 2019
    Hebben jullie de akelige beestjes gevangen het zijn wel hardnekkige wezens. Fijn dat het wel wat rustiger is zodat je de tijd hebt om ook nog wat te wandelen en van de omgeving kan genieten. Nog fijne dagen en dat jullie alles goed en schoon kunnen overdragen. Nog veel plezier.