Roncesvalles, 14 oktober 2019.

14 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Zoals gebruikelijk heb ik toch weer een verkoudheid opgelopen met een zere keel en daardoor vannacht heel slecht geslapen. Ook de storm van gisteren die aanhield vannacht,  zorgde ervoor dat ik het raam dicht moest doen vanwege de herrie.

Bij de schoonmaak ontdekten we toch weer bedwantsen in de eerste drie cabines op de tweede etage en later nog een in een cabine verderop. Theo en Henk zijn druk in de weer geweest met stomen en spuiten en ontdekten dat er toch nog heel wat meer waren dan ze eerst dachten. Uiteindelijk is er besloten om de helft van de cabines op de tweede etage niet te gebruiken tot er donderdag een officieel bedrijf komt om te ontsmetten.

Door alle drukte rondom de bedwantsen waren we vanmorgen nog maar net voor elf uur klaar om naar de koffie te gaan. Intussen is het weer veranderd en lijkt het nu herfst met eerst veel bewolking en wind en vanavond  een flinke regen en onweersbui waardoor de stroom uitviel en het alarm afging, nu ook in de keuken zodat we konden zien hoe het werkte om alles weer stil te krijgen.

Vandaag niet gewandeld, 80 pelgrims ontvangen, stormachtige wind, af en toe zon en ongeveer 16 graden.

1. Mieke Maas:
    14 oktober 2019
    Jammer An dat is wat je noemt een pech dag en Hopenlijk zijn jullie gauw van die beestjes af.
  2. Clazien van Leeuwen:
    15 oktober 2019
    Jammer van de beestjes, het is altijd weer vervelend om ze tegen te komen. Ja en ook hier is helaas de herfst begonnen. Succes met je gezondheid en veel plezier
  3. Marianne van der Werff:
    Beterschap An !
  4. Marianne van der Werff:
    Beterschap An !
  5. Willemien van der Meer:
    15 oktober 2019
    Jammer van het ongedierte. Sterkte weer met de schoonmaak.
    En voor jou ook beterschap.
  6. Suzanne:
    15 oktober 2019
    Vervelend dat je zo verkouden bent! Hopelijk knap je snel op! En die bedwantsen laat je wel in Spanje, hè?
  7. Henk Boender:
    15 oktober 2019
    Ja die verkoudheid blijft een probleem. Van alle vier keren dat ik gehospitaleerd heb ben ik drie keer verkouden geweest.
    Van harte beterschap gewenst.
  8. Marianne van Uitert.:
    15 oktober 2019
    Mooie herfst fotos. Ja je gaat met veel mensen om..dus grote kans voor verkouden worden.