Roncesvalles, 14 mei 2023

14 mei 2023 - Roncesvalles, Spanje

Vanmorgen een keer uitslapen tot kwart over zeven! Na het ontbijt hadden we extra schoonmaakwerk omdat de vaste schoonmaakster vandaag niet kon komen. Voor ons betekende dat we de toiletten en douches ook moesten schoonmaken,  we hebben alles wat minder serieus schoongemaakt maar wel zo dat alles er weer netjes uitzag.

In mei is het hier in Roncesvalles op zondag altijd erg druk met speciale Mariafeesten zodat we geen koffie konden drinken bij Casa Sabina en voor het terras was het te nat en te koud, dus hebben we zelf voor koffie gezorgd.

Samen met Agnes ben ik naar de kerk gegaan die bomvol zat met veel mensen met jonge kinderen hier uit de buurt.

Vandaag opnieuw een regenachtige dag tot ongeveer vier uur zodat de pelgrims doorweekt en koud binnen kwamen rollen, sommigen moesten we op temperatuur brengen. Ook weer veel heen en weer gelopen naar het elfde ritme en bagagehok voor koffers en rugzakken en naar de winterherberg, vandaag is de herberg opnieuw  vol op drie bedden en een paar reserveringen na, en hebben we weer veel verhalen gehoord.
Elke dag hetzelfde en elke dag weer anders!

In de wasserij was het vandaag erg druk, om half tien was nog niet alles schoon en droog, dus daar ook een hele klus!

Henk T voelt zich nog steeds niet goed en is de hele dag boven gebleven, ook voor morgen hebben we hem niet ingeroosterd en hopen dat nog een dag rust hem goed zal doen. De groep heeft het heel goed opgenomen en we klaren de klus met zijn allen en hebben daarbij veeL plezier.

1. Bert:
    14 mei 2023
    Beste met Henk T, en felicitaties nog voor Marjolein.🎂🥳
  2. Gerard:
    15 mei 2023
    Hoeveel mensen wonen er in Roncesvalles An? Als pelgrim zie je alleen de vier/vijf gebouwen, geen idee of er nog meer huisen achter liggen. Destijds te moe om dat te onderzoeken…
  3. Mieke Maas:
    15 mei 2023
    Geen beter weer op komdt
  4. Mieke Maas:
    15 mei 2023
    Sorry Am dat ging niet goed, hopelijk klaart het weer op