Roncesvalles, 13 mei 2023. Verjaardag van Marjolein

14 mei 2023 - Roncesvalles, Spanje

Zoals verwacht, loopt alles anders.

Vanmorgen weer een vroege dienst nu samen met Henk T. De pelgrims komen langzaam op gang. Vermoedelijk zijn ze door de regen en de kou vermoeider en hebben ze geen zin om al voor zessen te vertrekken maar het lukt toch om ze voor acht uur naar buiten te krijgen en ook vandaag weer veel bedankjes voor onze goede zorgen.

De ochtendschoonmaak verloopt soepel, we hebben intussen een goede routine en kunnen op tijd naar de koffie. Daarna op excursie naar drie hoog achter zoals we de bergzolder noemen en waar Mieke en Annemiek een grote opruimaktie hebben gehouden. Alle achtergelaten of vergeten kleding, brillen, hoeden, petten en nog veel meer gesorteerd en de meest bruikbare spullen apart gehouden, de rest in zakken voor een goed doel en de onbruikbare spullen in de kliko. Een hele klus maar het ziet er nu keurig uit. Chapeau voor de beide dames.

Na de middagmaaltijd bij restaurant La Posada,  hebben Henk T en ik een vrije middag, de anderen beginnen weer aan het onderbrengen van de pelgrims. Henk is duidelijk moe en gaat naar bed, ik neem de tijd voor mijn verhaaltje, Duolingo Spaans en een gezellig moment FaceTime met jarige Marjolein en zo is de middag weer snel voorbij en is het tijd voor thee voor onze hardwerkende collega's.

Voor de avondmaaltijd hadden we bedacht om wentelteefjes te bakken en Henk was inmiddels uit bed maar voelde zich echt niet lekker, dus die hebben we weer snel terug gestuurd naar bed.

In overleg met de groep hebben we taakverdeling voor morgen gemaakt en na het sluiten van de deuren om tien uur hebben we een korte nazit gehouden en kon iedereen om half elf naar bed want de vermoeidheid begint nu bij iedereen te komen.

Het weer werkt niet echt mee, koud, nat en op de berg soms hagel en sneeuw.

1. Mieke Maas:
    14 mei 2023
    Jammer dat heteeer niet meewerkt, hier is het warm
  2. Marianne van der Werff:
    14 mei 2023
    Gefeliciteerd met Marjolein !
    En even wat meer rust zal vast wel goed doen...Gaat hopelijk lukken.
  3. Gerard:
    14 mei 2023
    An, veel sterkte nog. Hopen op beter weer dat maakt het allemaal wat gezelliger. Vanuit een zonnig 😎 🇨🇦.
  4. Adrie:
    15 mei 2023
    Gefeliciteerd met Marjolein 🥳
  5. C de Jong:
    15 mei 2023
    An gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.
    Er is veel werk te doen in de herberg, zo te lezen. Meer dan vorige keren?