Pomps, 29 mei 2023. 25 km.

29 mei 2023 - Pomps, Frankrijk

Nog een mooie Pinksterdag. En alles loopt anders dan verwacht.

Iets voor half zeven stonden we buiten om de zon te kunnen zien opgaan maar dat lukte niet want het was bewolkt en een beetje mistig. Het eerste deel van de route begon mooi maar al snel was het deels net als gisteren, veel asfalt en grindpad, weinig schaduw en natuurlijk weer veel mais. Goed dat we dat gisteren er niet bij hadden gedaan met 27 graden.

We waren vertrokken zonder ontbijt in de veronderstelling dat we in Arzacq wel een bakker zouden vinden of een cafe waar we konden ontbijten maar hier is tweede Pinksterdag een echte vrije dag en op een cafe na alles gesloten. Gelukkig hadden we nog een paar koekrepen en die hebben we gedeeld met de Texanen.

Na Arzacq volgde een heel mooi stuk van de route weliswaar met veel klimmen en dalen maar dat zorgde voor mooie vergezichten. Gelukkig hadden we nog een paar crackers en wat smeerkaas voor een laat ontbijt. In Lareule, een klein dorp waar we verwacht hadden een restaurantje te vinden voor de lunch, maar dat viel tegen want daar was helemaal niets, alleen een gite maar die zou pas om drie uur opengaan en dan heb je nog steeds geen eten. Hier veranderde de route weer en gingen we over asfalt naar beneden. We hadden nog geen onderdak en dat begon toch een beetje te knagen omdat er weinig mogelijkheden waren en wat we gebeld hadden al vol zat.

We hadden nog een mogelijkheid in Pomps en gelukkig waren daar nog twee bedden vrij en konden we ook eten, anders hadden we nog tien km verder gemoeten en dat was een beetje teveel van het goede.

Intussen was lunchtijd voorbij en hadden we nog een blikje sardientjes en een paar nootjes zodat we weer wat energie kregen voor de laatste kilometers. Bij een reeds volgeboekte herberg kregen we een stukje brood en krabsticks en konden we de laatste kilometers tot Pomps vervolgen.

In Pomps was ook een klein winkeltje waar we wat fruit en drinken hebben gekocht om een beetje bij te komen van de lange warme wandeling want intussen was het toch weer 26 graden.

De gezamenlijke maaltijd was buiten en dat ging goed maar de lucht trok steeds verder dicht met hele donkere wolken en bleef het lange tijd aan een stuk rommelen en lichten. Maar de regen bleef uit.

Al met al een mooie wandeldag zonder voorzieningen onderweg maar we hebben het gered!

1. Mieke Maas:
    29 mei 2023
    Weer pittig An
  2. Thérèse:
    29 mei 2023
    Weer een bijzondere wandeldag!
    Prestatie v jullie!
  3. Marianne van der Werff:
    30 mei 2023
    Wat een prachtige wolkenluchten !
    Fijne dag vandaag...afterpinkster.
  4. Bert:
    30 mei 2023
    Hele mooie onheilspellende wolken
    Fijne dagen nog
  5. Elise Elbertse:
    31 mei 2023
    Leuke reisverhalen en wat een mooie omgeving...