Maslacq, 30 mei 2023. 19 km.

30 mei 2023 - Maslacq, Frankrijk

Met 11 mensen in een slaapzaal waar bijna alle ramen dicht waren was het vannacht beslist niet koud te noemen, gelukkig geen snurkers.

Na een ontbijtje stonden we om kwart voor zeven klaar om te vertrekken en misten we net de zonsopgang die we nu wel hadden kunnen zien want de lucht was weer helemaal helder na het onweer van gisteravond.

Ook vandaag weer veel asfalt en maisvelden maar ook mooie bospaden. Vandaag konden we in de verte de besneeuwde toppen van de Pyreneeën zien. In Arthez, een lang lintdorp  vonden we een restaurantje voor een kopje koffie en een chocoladebroodje en een bakker die op dinsdag dicht was! Dus geen brood voor onderweg en verder ook geen dorpjes of stadjes waar winkels waren. Dit gebied is dun bezaaid met dorpjes dus ook weinig plekken om te overnachten terwijl er toch redelijk wat pelgrims op pad zijn, ook al zien we ze onderweg bijna niet.
Om een uur waren we al in Maslacq waar we een gite gevonden hadden maar waar we pas om drie uur terecht konden dus hebben we een bankje in de schaduw gezocht voor een lichte lunch.

De vrije middag hebben we in de tuin van de gite doorgebracht en gebruikt om te zoeken naar onderdak voor de komende drie dagen en hebben we de Flixbus geboekt om terug te reizen naar huis. De treinen zijn volgeboekt en heel erg duur!

Vanavond een gezamenlijke maaltijd met veel Fransen, een man uit Zuid Korea, die zeer nadrukkelijk aanwezig was en een man uit Nieuw Zeeland waar we een gezellig gesprek mee hadden. De Fransen praten vaak zo snel dat het lastig te volgen is.

Nog vier etappes wandelen en dan zijn we in Saint Jean Pied du Port.