Navarrenx, 31 mei 2023. 20 km

31 mei 2023 - Navarrenx, Frankrijk

Gelukkig zetten ze hier ‘s nachts de kerkklokken op stil anders was het wel een heel onrustige nacht geworden net naast de kerk. Om 4.44 u werd ik wakker van een haan die begon te kraaien, wel erg vroeg uit de veren.

Vanmorgen konden we vanaf 7.00 u ontbijten, niet zo heel vroeg op pad want zonder ontbijt kan verkeerd uitpakken. Ook vandaag weer weinig voorzieningen onderweg dus eerst langs de epicerie voor stokbrood en chocoladebroodjes.

Na acht km met een paar flinke klimmen kwamen we in Sauvelade waar een restaurant zou zijn maar dat was vandaag helaas dicht. Gelukkig hadden we koffie en koeken bij ons. Maar even verderop bleek toch nog een restaurantje te zijn maar daar zijn we maar voorbij gelopen.

De route van vandaag was heel mooi en afwisselend met klimmen en dalen en mooie vergezichten en vooral veel kleine rustige asfaltweggetjes.

In Navarrenx  hadden we bedden besproken in de gite comunal maar daar was niemand te bekennen en we hadden er ook geen goed gevoel bij, zodat we toch nog op zoek zijn gegaan naar een andere gite en die hebben we gevonden. Deze gite ligt buiten het centrum, is klein en een heel hartelijk welkom. Vanavond samen met drie andere gasten en twee dames van de gite buiten gegeten. De prijs voor de gite mochten we zelf bepalen, wat ook wel bijzonder is. We waren heel blij dat we deze mooie rustige plek hebben gevonden en niet ergens in een oud gebouw midden in de stad zaten.

1. Mieke Maas:
    31 mei 2023
    Weer goed gelopen en een mooi verhaal
  2. Bert:
    31 mei 2023
    Wat een leuke foto's ook van die ezels, en een mooi verhaal.
  3. Mirjam:
    31 mei 2023
    Prachtige foto’s waaruit blijkt hoe mooi het traject was! Dank voor het meegenieten
  4. Marianne van der Werff:
    1 juni 2023
    Heel mooie plaatjes....van een liefelijke wandeling, zo te zien.
    Fijne dag vandaag !
  5. Marianne van Uitert.:
    1 juni 2023
    Dank voor alle mooie verhalen, en foto's. Verder nog een fijne vakantie.