Aroue, 1 juni 2023. 20 km.

1 juni 2023 - Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk

14 graden en regen.

Ons plan om vroeg te vertrekken viel een beetje in het water. Na een rustig ontbijt en afscheid van de eigenaresse van de gite stonden we om half acht buiten met onze plastic regencapes, klaar voor een nieuwe wandeldag. In Navarrenx vonden we geen bakker, dus op goed geluk op pad zonder brood.

Na drie uur lopen in de regen over mooie modderpaden door de bossen vonden we een overdekte plek waar we een kop koffie konden drinken en hadden we 9 km afgelegd zonder ook maar een dorp te zien. Een paar kilometer verder zagen we een dorpje dicht langs de route en daar zagen we bankjes en vonden we een toilet en stopte de regen zodat we een rustpauze konden houden.

Het was heerlijk wandelen in de regen, een nieuwe ervaring tijdens deze camino met tot nu nog steeds warm weer.

De rest van de route was mooi gevarieerd met slechts tegen het einde nog een klimmetje, verder redelijk vlak en met een prettige temperatuur maar zonder ook maar een bakkerij tegen te komen, dus geen brood!

In Aroue vonden we de door ons gebelde gite comunal in een oud schoolgebouw, weer een heel ander soort overnachtingsplek, vanavond delen we een kamer met drie andere dames.

De gite was ook een soort epicerie en hier konden we brood kopen zodat we toch nog een,  zij het wat late, lunch hadden.

We hadden een gezellige maaltijd met een Duitse, een Bask die in Canada woont, een jongeman uit IJsland en een aantal Fransen.

Na de maaltijd konden we nog even genieten van de ondergaande zon in de tuin achter de oude school.

In de verte konden we de besneeuwde toppen van de Pyreneen zien met bewolking. Nog twee dagen wandelen en we zijn in Saint Jean Pied du Port, einddoel van deze Camino voor ons.

1. Bep:
    1 juni 2023
    Weer een heel verhaal afwisselend weer en landschap. Nog een paar fijne wandeldagen gewenst.
  2. Mieke Maas:
    1 juni 2023
    Weer een fikse wandel dag, sterkte met de komende dagen.
  3. Marianne van der Werff:
    2 juni 2023
    Wat leuk dat je het wandelen in de regen ineens leuk kon vinden ! En dan toch ook nog een prachtige zonsondergang erbij....en alweer mooie wolken....dat heb je wel verdiend !
    En nu het einde van jullie tocht in zicht....
    Nog een paar heel fijne dagen toegewenst !
  4. Henk Boender:
    Nog fijne wandeldagen
  5. Willemien van der Meer:
    2 juni 2023
    Prachtige zonsondergang en jullie in de regen, het heeft hier de laatste 3 weken nog niet geregend. Nog fijne dagen.
  6. Henk Oude Elferink:
    3 juni 2023
    An, bedankt voor je mooie dagelijkse verhalen.