Ostabat, 2 juni 2023. 22 km.

2 juni 2023 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Best wel apart. We overnachten in een oude school langs de doorgaande weg in het kleine dorp Aroue. De deuren blijven allemaal open en iedereen kan er ongehinderd in en uit lopen en tegen tien uur is iedereen naar bed en gaat rustig slapen. Om zes uur begint iedereen zijn spullen bij elkaar te rommelen en een ontbijtje te regelen en tegen zeven uur is iedereen weer op pad voor een nieuwe wandeldag.

Vanmorgen waren we om kwart voor zeven weer op weg voor de etappe van Aroue naar Ostabat.

Eerst een klein stukje teruglopen om op de route te komen en na een stukje asfalt kwamen we op een grindpad wat flink omhoog liep zodat we al snel warm waren. Een maal boven hadden we een prachtig uitzicht op de Pyreneeën in de verte. Vandaag was ook weer zo’n dag zonder voorzieningen onderweg maar we waren goed voorbereid en hadden voldoende eten en drinken bij ons. Onderweg verschillende kerkjes en kapelletjes en tot onze verrassing een aardige mevrouw die in haar tuin koffie en thee en cakejes aanbood voor een donativo en verse hardgekookte eieren.

De route was heel mooi en afwisselend met nog een paar flinke klimmen, eerst een over een steil bospad met grote stenen en boomwortels en even daarna een flinke klim over een pad van 2 km met een soort graniet en zonder schaduw naar een kleine kapel boven op de berg. Daar konden we in de schaduw weer een beetje bijkomen en lunchen.

In Ostabat hebben we wat gedronken en zijn daarna naar gite gegaan die we dinsdag gebeld hadden en tot onze verrassing was hier een klein zwembad en was er badkleding aanwezig zodat we heerlijk konden zwemmen en relaxen na de warme en pittige wandeling van vandaag.

De gezamenlijke maaltijd was met heel veel drukte door een groep Fransen die allemaal tegelijk en keihard met elkaar praten. De maaltijd werd afgesloten met accordeonmuziek en dans door de eigenaar en zijn vrouw.

1. Bert:
    2 juni 2023
    Weer een mooi verhaal. Lekker afkoelen in het zwembad.☺️☀️
  2. Mieke Maas:
    3 juni 2023
    Zo An dat was weer een pittige dag met lekker zwemmen aan het eind
  3. Bep:
    3 juni 2023
    Weer een mooie dag met veel klimmen en met een gezellige afsluiting .
  4. Marianne van der Werff:
    Een prachtige etappe !
    En leuk, die overnachtingschool met open deuren.
    Heel fijne dag vandaag...met het einde in zicht...(zucht ?)
  5. Dick de Leng:
    3 juni 2023
    Wat zal dat water heerlijk hebben aangevoeld na zo'n dag en na zo'n tocht kunnen we nu bijna zeggen !
  6. Desiree Hoppenbrouwers:
    3 juni 2023
    Leuke ervaringen onderweg met die mevrouw met koffie en cakejes en s’avonds nog muziek. En wat een luxe een zwembad.
    Nog twee dagen???? Succes
  7. Claartje:
    3 juni 2023
    Met bewondering voor jullie lees ik al die verhalen met leuke verrassingen zoals nu het zwembad als toetje. Top hoor !
  8. Thérèse:
    5 juni 2023