Pimbo, 28 mei 2023. 24 km.

28 mei 2023 - Pimbo, Frankrijk

Op een mooie Pinksterdag!

Om kwart voor zeven weer klaar voor vertrek, even langs de bakker voor ons dagelijkse brood en lekkere pains au raisin.

Het was een hele klim om het stadje uit te komen en het eerste deel van de route was mooi, een deel liep langs een meer maar daarna kwamen we al snel op open terrein met lange rechte asfaltwegen of grindpaden tussen onafzienbare velden met jonge maisplanten. Dus hier geen tuinbonen, knoflook of graan, alleen mais! En natuurlijk geen schaduw en geen bankjes zodat we ons ontbijt maar op een stukje gras in de berm hebben genuttigd.

Na 15 km kwamen we bij Miramont Sensacq en moesten we weer wat klimmen, ons plan was om daar te overnachten maar omdat het pas half twaalf was en we pas 15 km gelopen hadden, hebben we bij een bakkerij koffie en thee gedronken en zijn we weer verder gelopen via een kortere variant omdat we niets geboekt hadden en niet wisten waar we onderdak zouden vinden.

Na Miramont veranderde het landschap en was het weer lekker gevarieerd met mooie groene heuvels waar ook wel maisvelden waren maar niet zo massaal.

Na een mooie route en een paar pauzes kwamen we in Pimbo waar een gite was waar nog twee kamers vrij waren, we hebben nog even overwogen om verder te lopen naar Arzacq 7 km, maar daar zou het ook druk en vol zijn en het was 27 graden dus ook wel fijn om niet meer verder te hoeven.

Tot onze verrassing troffen we hier de twee mannen uit Texas weer en hadden we een gezellige gezamenlijke maaltijd met alle andere pelgrims uit de gite.

Intussen was de lucht steeds verder bewolkt geraakt en kregen we een flinke regen en onweersbui. Hopelijk is het morgen weer droog al zullen de paden nu wel weer extra nat en glibberig zijn.

1. Mieke Maas:
    Weer een m ok
  2. Mieke Maas:
    28 mei 2023
    Sorry Am dat ging mis maar weer een mooi verhaal en moooie foto’s.
    Vind het iedere keer weer leuk om te lezen.
  3. Ellen:
    28 mei 2023
    Lieve An, zeker: 'op een mooie Pinksterdag!!'....
    Weet, dat ik iedere avond van jouw verhaal met mooie foto's zo geniet😍...!!!
  4. Bert:
    👍☺️mooi verhaal
  5. Henk:
    28 mei 2023
    Ook weleens lekker toch … gedekt bedje, handdoekje. Lekker opfrissen na een warme dag en dan ook weer de ontmoeting met bekende Texanen. Geniet van het vervolg van de route!
  6. Thérèse:
    28 mei 2023
    Knap An dat je iedere dag weer je belevenissen aan ons door geeft.
    Wij genieten mee met jullie!
    Mooie 2de Pinksterdag voor jullie!
    Veel wandelplezier.
  7. Bep:
    29 mei 2023
    Weer een heel verhaal van een mooie wandeldag wel fijn dat jullie een slaapplaats hebben gevonden
    Voor vandaag veel wandelplezier en doe voorzichtig na de regen van gisteren.
  8. Henk Boender:
    29 mei 2023
    Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
  9. Kees en Ria van Hees:
    29 mei 2023
    Leuke verslagen en mooie foto's.