Aire sur L ‘Adour, 27 mei 2023. 25 km.

27 mei 2023 - Aire-sur-l'Adour, Frankrijk

Omdat we een kamer met zijn tweeën deelden samen met een vervelende mug, konden we vanmorgen vroeg vertrekken zonder anderen te storen. Na een kopje koffie en een stukje banaan stonden we om half zeven klaar om te wandelen. In het stadje kwamen we langs een bakker die al om zes uur open was en konden we brood en koeken inslaan voor onderweg omdat ook vandaag weinig te vinden was voor koffie of lunchpauzes.

Het eerste deel van de route was het heerlijk koel en hadden we veel paden in de schaduw, ook nu veel afwisseling tussen wijngaarden, velden met landbouwgewassen en stukken bos met nog steeds flinke plassen en modder op de paden zodat onze schoenen er niet mooier op worden. We hadden na zo’n acht km een dorpje verwacht maar het was slechts een gite met picknickplaats en een kerkje. Gelukkig hadden we brood en koffie bij ons. Later zagen we een bord waarop stond dat we nog een restaurantje zouden vinden na 30 m. We dachten 30 meter maar dat bleek 30 minuten te zijn maar gelukkig was het er wel en konden we even wat eten en drinken en uitrusten want intussen was het al flink warm geworden. Hier werden we aangesproken door een Franse mevrouw die Brabants sprak, haar ouders waren naar Frankrijk vertrokken voordat zij was geboren maar zij hadden haar wel de Nederlandse taal geleerd.

Het laatste deel van de route was redelijk saai, weer een deel nu langs de oude spoorbaan ipv erover en veel asfalt en weinig schaduw zodat we blij waren ons mooie onderkomen te vinden in Aire sur L’Adour.  Een groot oud huis, het lijkt wel een museum, met een mooie tuin waar we vanavond heerlijk kunnen uitrusten.

Morgen wordt een uitdaging omdat we er nog niet in geslaagd zijn om onderdak te vinden.