Nogaro, 26 mei 2023. 20 km.

26 mei 2023 - Nogaro, Frankrijk

Een rustige nacht in de eenvoudige gite die we deelden met drie anderen en hier werden we niet uitgezwaaid. Om acht uur op het plein voor de kathedraal waar we zouden verzamelen maar alleen de mannen uit Texas waren er en we besloten toch maar te gaan lopen en niet te wachten op de anderen.

Vandaag eerst even veel drukte bij het verlaten van Eauze maar daarna weer hele mooie bos- en veldpaden, soms met grote plassen en lekker glibberig maar ze beginnen al weer wat op te drogen. De hoeveelheid bloemen blijft ons verbazen, steeds zien we ook weer soorten die we nog niet gezien hadden.

Onderweg weinig tot geen bankjes voor een rustpauze. We vonden een mooi plekje bij een soort vakantiehuisje waar een jonge vrouw met peuter koffie schonk en waar we even rustig konden zitten maar al snel kwamen er meer pelgrims en zijn we weer verder gegaan en hebben aan de rand van een wijngaard gewoon in het gras gepauzeerd. In Manciet hebben we een baguette gekocht en weer het stadje uitgelopen, een stukje langs de zeer drukke D931. Bij een mooie oude kapel was een bankje waar we onze lunchpauze hebben gehouden.

Om kwart over drie kwamen we in Nogaro en vonden we na wat zoeken de herberg waarvoor we gebeld hadden, eerst mochten we er vanwege wegwerkzaamheden niet door maar uiteindelijk werden de machines stil gezet en mochten we verder. Een herberg met een mooie grote tuin en een hartelijke ontvangst. Even uitblazen en wat drinken, douchen en wat kleding wassen en de mevrouw van deze herberg was zo vriendelijk om voor ons te bellen voor een plekje morgen in Aire sur L’Adour. Het is Pinksterweekend en daardoor extra druk en moeilijker om een plekje te vinden, bij de derde was nog plek zodat we morgen rustig aan kunnen doen, we willen vroeg starten omdat het warm wordt en we morgen 28 km moeten wandelen.

Vanavond het stadje rondgewandeld en gezellig samen met de twee mannen uit Texas uit eten geweest.

1. Mieke Maas:
    27 mei 2023
    Succes met de fikse wandeling vandaag
  2. Marianne van der Werff:
    27 mei 2023
    Pittig hoor, 28 km ! Hopelijk gaat het meevallen.
    Veel plezier ook !
  3. Bert:
    27 mei 2023
    Die 28 km gaat jullie zeker lukken, fijne wandeling.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    27 mei 2023
    Jeetje 28 kilometer, 10 is mijn maximum.
    Geniet er van.
  5. Bep:
    27 mei 2023
    Veel wandelplezier met de drukke pinksterdagen en hopen dat jullie goede overnachtingen kunnen vinden. Ge iet van het moois onderweg.
  6. Paulien Hermes:
    27 mei 2023
    Heel veel succes morgen met die 28 kilometer. We genieten weer van je stukjes An. Het is net alsof we zelf weer op pad zijn.