Eauze, 25 mei 2023. 16 km.

25 mei 2023 - Eauze, Frankrijk

Grappig dat iedereen denkt dat we slecht weer hebben maar dat is niet zo, aangename temperaturen, zon en wolken en alleen ‘s nachts regen die er voor zorgt dat de bos- en veldpaden nat en glibberig zijn geworden maar de regen is voor de mensen hier heel erg welkom.

Door alle drukte en gezelligheid gisteravond viel het niet mee om in slaap te komen, gelukkig hadden we geen snurkers in de slaapkamer die we met vier anderen deelden.

Ook vanmorgen was onze Belgische gastheer/hospitalero Vincent weer druk aan het regelen en iedereen aan het voorzien van koffie, thee en brood. De man kan zo een eigen one-manshow beginnen.

Om acht uur stonden we buiten, uitgezwaaid door Vincent en eerst naar de bakker omdat er de eerste 10 km geen voorzieningen waren langs de route. Vorig jaar vonden we regelmatig bankjes en toiletten maar op dit gedeelte is dat niet en zijn zelfs bankjes zeldzaam, zodat we onze koffiestop op een paar boomstammen hadden en lunch gewoon langs de weg. We blijven ons verbazen over alle bloemen die we onderweg zien, vandaag heel veel margrieten en orchideeën.

Het eerste deel van de route was mooi afwisselend met stukjes asfalt en bospaden en veel wijngaarden die we hiervoor nog niet zo veel hadden gezien, later liep een groot deel van de route over een oude spoorbaan wat wel heel makkelijk wandelen was, geen hoogteverschillen en geen geglibber en lekker veel schaduw maar ook wel een beetje saai. Bij Lamothe hebben we een koffiestop gehouden en leuke kaarten gekocht, het oude kerkje was helaas gesloten.

Vlak voor Eauze zijn we gaan bellen om onderdak te zoeken en ook nu weer was de eerste al vol en had de tweede nog voldoende bedden. Bij de kathedraal zagen we de twee mannen uit Texas die nog geen onderdak hadden en ook zij konden terecht bij L’elus halte, een gite waar we nu met vijf pelgrims overnachten.

Vanavond gezellig met de Texanen pizza gegeten en morgen vertrekken we met de club van gisteren vanaf het plein voor de kathedraal voor de etappe naar Nogaro.

Heel leuk om jullie reacties te lezen😘.

1. Hanneke Kean:
    25 mei 2023
    Warm weer opkomst. Leuke foto's. Jullie doen het rustig aan, merk ik. Dan houd je het het langste vol. Veel plezier!
  2. Henk Boender:
    25 mei 2023
    Een heel bijzondere en mooie wandeling
  3. Bert:
    25 mei 2023
    Ben verbaasd over de lekkere temperaturen die jullie hebben. Je schrijft over glibberige paden, dan neem ik aan dat het regent, ook overdag. Gelukkig is dat niet zo. Veel wandelplezier. 😁👍☺️
  4. Mieke Maas:
    25 mei 2023
    Ik geniet iedere keer weer van je geweldige verhalen.
  5. Mirjam:
    25 mei 2023
    Die met dat rode schort, was zeker degene van de onemanshow😁?
    Echt genieten van al die Franse plaat(s)jes die zo op de foto’s langskomen
  6. Marianne van der Werff:
    26 mei 2023
    En wat een gezelligheid !